Mindezt Jürgen Rüttgers észak-rajna-vesztfáliai miniszterelnök is megerősítette, miután Detroitban tárgyalásokat folytatott az amerikai gyár vezetőivel. Rüttgers a Deutschlandfunk rádióállomásnak nyilatkozva annak a nézetnek adott hangot, hogy a németországi gyárakat, illetve munkahelyeket - egyelőre legalábbis - nem fenyegeti veszély. A négy legnagyobb németországi Opel-üzemben mintegy 26 ezren dolgoznak.
Az Opel jövője mindennek ellenére több kérdést vet fel. Egyelőre teljesen bizonytalan, hogy miként alakul a tekintélyes német autógyár jövőbeni kapcsolata az anyavállalattal, amely súlyos pénzügyi nehézségekkel küszködik, s csakis az állami támogatásnak köszönheti talpon maradását. Az Opel vezetőségi köreiben egyre erőteljesebben fogalmazódnak meg az elszakadási törekvések, amelyek ugyanakkor új tulajdonosi, illetve támogatási, valamint működési struktúrát követelnek.
A német kormány, továbbá a legnagyobb Opel-gyárak helyszínéül szolgáló négy német tartomány megerősítette, hogy kész az Opel támogatására, illetve a szükséges garanciavállalásra, ehhez azonban világos üzleti terveket vár.
Mindezzel kapcsolatban - értesülések szerint - a munkavállalók képviselői jelezték készségüket költségcsökkentő intézkedések bevezetésére. Mindez - mint kiszivárgott - magában foglalja a négynapos munkahét bevezetésének a lehetőségét is.