Kukely Márton, a MÁV vezérigazgatója még kedden este bejelentette, hogy a hároméves keretmegállapodásban szereplő, reálkereset-növekedésre vonatkozó ajánlatot a vasúttársaság szerda délig tartja fenn. Ezt követően minden óra munkabeszüntetés 4 millió forinttal csökkenti a bérfejlesztésre fordítható idei keretet. A MÁV számításai szerint ugyanis már a január eleji 60 órás vasutassztrájk is 488,3 millió forint veszteséget okozott a cégnek.
A MÁV adatai szerint szerdán a nappali műszakban 24 318 vasutasból 22 663 vette fel a munkát. A mozdonyvezetők közül csak 36-an jelentkeztek munkára.
Ennyi vonatvezető is elég viszont ahhoz, hogy az elégséges szolgáltatáson túl további 38 személyvonatot indíthasson a vasúttársaság. Délután várhatóan még 30 tehervonat is elindul.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete tiltakozott amiatt, hogy a MÁV a záhonyi átrakó körzetben két, az ukrán vasúthoz tartozó mozdonnyal és személyzettel végeztet munkát. Ezt a MÁV tagadta: Ukrajna felől a széles nyomtávú síneken közlekedő tehervonatok nem tudnának átjönni magyar területre, tehát nincs szó sztrájktörésről.
Több mint harminc órát vesztegelt a bolgár-román határon egy cseh KFOR-katonákat és katonai felszerelést szállító katonai szerelvény, mivel a román határőrök a magyar vasutasok sztrájkjára hivatkozva nem engedték román területre a vonatot.
A vasutas-szakszervezetek vezetői hozzájárultak ahhoz, hogy a Macedóniából Csehország felé tartó KFOR-vonat áthaladhasson Magyarországon, így ez a probléma szerencsésen rendeződött - közölte Sárdi Gyula, a MÁV vezérigazgató-helyettese.
(MTI)
Ajánló: