Szigorítják a dohánytermékek reklámozásának szabályait<br/>

Vágólapra másolva!
Jelentősen korlátozhatja a dohányipari termékek népszerűsítését a reklámtörvény, amennyiben elfogadják módosításának most elkészült tervezetét. Még nem lehet tudni, hogy végül mit tartalmaz az új jogszabály. A kormány várhatóan április végén terjeszti a parlament elé a tervezetet, az új törvény még az idén életbe léphet.
Vágólapra másolva!

Gy. Balázs Béla felvétele
A törvénytervezet értelmében jelentősen szigorítanák a dohánytermékek reklámozásának szabályait. Az óriásplakátokon tilos lesz cigarettákat hirdetni, a szabályozást teljes mértékben az Európai Unióhoz igazítják

Meg kell változtatniuk nevüket azoknak a cégeknek, amelyek felvették dohányipari szponzoruk márkanevét. Ezt a korlátozást a javaslat szerint 2002-re kell teljesíteni. Nagyobb nemzetközi események (például a Forma-1) résztvevői várhatóan 2006-ig haladékot kapnak majd. Az uniós normák magyarországi beiktatása szakaszosan történik, a végső határidő 2006 lesz.

Az új intézkedések foganatosítása pénzbe nem kerül, az egyes hirdetőknek viszont természetesen bevételkieséssel kell számolniuk - tette hozzá Kapócs Gábor.

Mint megtudtuk, dohányzásellenes kampányok - így például játékos óvodásfelvilágosítások - már jelenleg is folynak. Az egészségügyi tárca 100 millió forintot szán arra, hogy a legfontosabbnak tartott célcsoportokat, a kisgyermekeket, a középiskolásokat és a kismamákat meggyőzze a dohányzás káros mivoltáról.

"A jelenleg érvényes szabályozás nagyon engedékeny, eddig nem sikerült végrehajtani a tervezett szigorításokat" - mondta lapunknak Gyenizse Erzsébet, az Országos Dohányfüstmentes Egyesület (ODE) főtitkára. Egyébként az utóbbi két hónapban új módszerrel próbálják leszoktatni a hozzájuk fordulókat. A keleti gyógymódok közé sorolható univerzális energiával eddig körülbelül 20 jelentkezőnél értek el eredményt. A főtitkár kéthavi tapasztalatuk alapján 100 százalékos sikerről számolt be lapunknak.

Holubár Zita írása

(Népszava)