Vágólapra másolva!
A tisztaság hiánya és az ismerősök soron kívüli behívásával a leginkább elégedetlenek a járóbeteg-szakrendelésekre járók - derül ki az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület felméréséből, melyet a Népszabadság közöl. A családorvosok megítélése ugyanakkor kedvező, a megkérdezettek 80 százaléka elégedett orvosával.
Vágólapra másolva!
Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethttp://www.ofe.hu

A betegjogokról és az egészségügyi szolgáltatásokról készített nemrég felmérést az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE). A kérdőívet 849-en küldték vissza, többségük a család-orvosi ellátásról nyilvánított véleményt. A családorvosok megítélése öszszességében igen kedvező, a betegek 80,4 százaléka elégedett velük, bármilyen probléma miatt bizalommal fordulnának hozzájuk az OFE felmérése szerint.

A járóbeteg-szakrendelések megítélése már jóval vegyesebb. A legkritikusabb pont a rendelők tisztasága, amivel a betegeknek alig a fele elégedett. A szakrendelésre a legtöbb helyen még mindig érkezési sorrendben hívják be az embereket, az előjegyzéses rendszer csak minden negyedik helyen működik. Az ismerősök soron kívüli behívása irritálóan hat az átlagosan több mint 30 percet várakozókra, akiknek csaknem a harmada (28 százalékuk) volt már olyan helyzetben, hogy valamelyik egészségügyi dolgozó ismerőse nálánál előbb került sorra, jóllehet később érkezett - írja az OFE felmérése alapján a Népszabadság.

A legkiszolgáltatottabbnak a kórházban ápoltak érezhetik magukat, közülük is azok, akik mozgáskorlátozottak, illetve ideiglenesen ágyhoz kötöttek. A felmérés szerint ugyanis csak 41,6 százalékuknak segítettek az étkezésben. Az ápolók munkájával azonban a válaszadók 48,5 százaléka volt határozottan elégedett. Kórházi felvételkor az intézet, az osztály rendjéről tájékoztatást csupán a betegek 44 százaléka kapott, amely rendkívül alacsony arány.

A betegjogi képviselő nevét és elérhetőségét a válaszadók 41 százaléka látta a kórházban kifüggesztve. A betegjogi képviselővel a kórházi kezelés idején, valamint azt követően a betegek 4,1 százaléka került kapcsolatba, és négyötödük szerint az ügyek kedvezően intéződtek el.