A BKV szerint szabályosan jártak el a midibusztendernél

Vágólapra másolva!
Váratlanul érte a BKV-t a Közbeszerzési Döntőbizottság határozata, amellyel megsemmisítette a közlekedési társaság midibusztenderének végeredményét, és részben helyt adott a Vértes Volán jogorvoslati kérelmének. A BKV azt állítja, hogy a legalacsonyabb üzemeltetési költséget ajánló szolgáltatót választották ki, de a döntőbizottság határozata után részletesebben vizsgálják azt, hogy az ajánlott ár nem kirívóan alacsony-e.
Vágólapra másolva!

A BKV nem számított arra, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság kifogást talál a midibusztender eljárásában. A döntőbizottság a héten jelentette be, hogy megsemmisítette a BKV midibusztenderének végeredményét.

A BKV közleménye szerint a midibusztender elbírálásánál a legalacsonyabb üzemeltetési költséget ajánló szolgáltató kiválasztása volt a bírálati szempont. A legalacsonyabb árat az Orangeways ajánlotta, a BKV szerint a cég ajánlatában gazdaságilag ésszerű kalkulációval vállalta a szerződés teljesítését. A tenderen a második legkedvezőbb árat a VT-Transman Személyszállító és Szolgáltató Kft. tette, de a nyerteshez képest a kft. ajánlata több egymilliárd forint többletköltséget jelentett volna.

A Közlekedési Döntőbizottság határozata szerint a midibusztenderrel kapcsolatos döntés megalapozásához a BKV-nak még részletesebben vizsgálnia kell azt, hogy a nyertes ajánlattevő által adott üzemeltetési költség nem minősül-e kirívóan alacsonynak. A közlekedési társaság közleménye szerint ennek eleget akarnak tenni. A döntőbizottság ugyanakkor megállapította, hogy a tender során a BKV megfelelően biztosította az iratbetekintést, valamint egyenlő és megkülönböztetésmentes bánásmódban részesítette az ajánlattevőket.

A BKV tavaly november 19-én jelentette be, hogy midibusz-üzemeltetési tenderét az Orangeways nyerte meg. Az Orangeways alacsony padlós, légkondicionált buszokkal pályázott, amelyek 2011 végéig fokozatosan állnának forgalomba, felváltva a jelenleg közlekedő 16 éves Ikarus 405 típusú midibuszokat. Az ajánlat szerint a buszok üzemeltetési költsége 379 forint kilométerenként, míg az Ikarusokat 541 forintból tartják fenn kilométerenként.