A BKK ugyan kötelezővé tette a klímahasználatot az összes olyan járatán, ahol van légkondicionáló berendezés, az olvasók így is arra panaszkodnak, hogy meg lehet sülni a járatokon. Délelőtt arra kértük olvasóinkat, hogy osszák meg velünk a kánikulai tömegközlekedésben szerzett tapasztalataikat.
- Krisztina szerint a 7-es busz vonalán a Blaha Lujza tértől a Bosnyák irányába délben, 12 órakor a legnagyobb melegben nem légkondicionált járat közlekedett. A Volvo buszon valami be volt kapcsolva, de leginkább forró levegőt fújt - írta.
- Árpád csak általánosságban panaszkodott. Szerinte, ha üzemanyag-megtakarítást is elvárnak a sofőröktől, akkor ne csodálkozzon senki azon, hogy nem kapcsolják be a légkondit, mert a légkondi használata 10-20 százalékos fogyasztásnövekedést eredményez. Így aztán nem csoda, hogy a legtöbb buszon az ember főtt húsként utazik - írta Árpád, aki azokra az utasokra is panaszkodott, akik kinyitják az ablakot annak ellenére, hogy megy a klíma.
- Attila Vecsés felé ment a klímaberendezéssel ellátott 200E jelzésű Volvo csuklóssal. A busz 14.32-kor indult Kőbánya-Kispestről a repülőtér irányába, kikapcsolt klímaberendezéssel és izzadságcsepp-fakasztó afrikai hőséggel az utastérben gördült útján - írta.
- Gabriella a 21-es buszról írta azt, hogy még most is működik a fűtés. Olvasónk szerint a sofőr azt mondta, hogy az utastérbe vezetik a motorhűtést, amit nem tud kikapcsolni, mert azt csak szerviz teheti meg.
- Péter a 103-as buszra panaszkodott délután. Szerinte a klímával felszerelt Volvo buszon legalább 28-30 fok volt. Bár a sofőr szerint ment a klíma, de csak ennyit bír, mert a keskeny felső ablakokat az utasok kinyitották - írta.
- Frigyes gyerekkel utazott a 168-as, 198-as és 46-os járatokon, ahol szerinte nyáron is csak a fűtés kapcsol be. Azt írta, ez a kisgyermekkel utazóknak különösen kényelmetlen, mert amikor betolják a babakocsit az erre kialakított részre, a gyerek még alulról is kapja a hőt.
- Mónika azt írta, hogy a 169E-n még soha nem volt se hűtés, se fűtés.
A panaszokat továbbítottuk a BKK-nak, és megkérdeztük a buszvezetői üzemanyag-spórolásról, valamint az utasok kényszeres ablaknyitási szokásáról is a véleményüket.
A BKK nem válaszolt az Origo olvasóinak konkrét bejelentéseire. Csak annyit írtak, hogy várják a bejelentéseket a rosszul működő, illetve nem működő klímájú járatokról, amelyeket folyamatosan ellnőriznek.
A cégnél valóban működik egy ösztönző rendszer annak érdekében, hogy a sofőrök takarékosan bánjanak az üzemanyaggal. A megtakarítás eredményének egy részét visszajuttatják a takarékos járművezetőknek.
A HÉV-vonalakon nincs klíma, de már tervezik a közbeszerzést. A HÉV-eken a BKK szerint van elég ablak, hogy jól átszellőzön a vonat.
A BKK szeretné felhívni az utasok figyelmét arra is, hogy a légkondicionáló berendezés működése közben a jármű ablakokat csukva kell tartani, különben az nem képes lehűteni az utastér levegőjét.