Háromszáz millió eurós hitelkeret-megállapodást írt alá a főváros az Európai Beruházási Bankkal. Ebből finnanszíroznák a 3-as metró infrastruktúrájának felújításához szükséges önrészt is.

Összesen háromszáz millió euró összegben két hitelszerződést írt alá a Fővárosi Önkormányzat az Európai Beruházási Bankkal (EIB). Az egyik hitelkeretből közlekedési, a másikból városfejlesztési beruházásokat finnaszírozhat Budapest.

Baranyay László, az Európai Beruházási Bank (EIB) alelnöke és Bagdy Gábor pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes írta alá a megállapodástForrás: MTI/Marjai János

A Fővárosi Önkormányzat közleményében azt írta, hogy a 2014-2020. közötti uniós programozási időszak kezdetével Budapestnek ismét lehetősége van EU támogatások felhasználásával új beruházásokat indítani. Ezek meg megvalósításához szükség lehet további külső források bevonására.

Ehhez nyújtanak segítséget az EIB által kínált, kedvező hitelkonstrukciók amellett, hogy egyéb, az EU által nem finanszírozott, de a Főváros számára fontos fejlesztésekhez is forrást biztosítanak.

Metrófelújításra, rakpart fejlesztésre

Az egyik hitelkeret-megállapodás 200 millió eurót biztosít közlekedési beruházásokra, ebből az uniós támogatások önerejét finnanszírozhatja a főváros. Ilyen lehet például például a 3-as metró infrastruktúrájának felújítása, az 1-es villamos meghosszabbítása vagy az új buszbeszerzések.

A másik megállapodás alapján pedig 100 millió euró hitelforrás áll rendelkezésre egyéb ágazati, városfejlesztési projektekre.

A 3-as metró infrastruktúrájának felújításához szükséges önerőt is az EIB hitelből fedezheti a fővárosForrás: MTI/Máthé Zoltán

Ilyenek lehetnek például az árvízvédelmi beruházások, a dunai rakpart fejlesztések, illetve hulladékgazdálkodási beruházások.

Hosszú futamidő

A főváros részéről a megállapodást Bagdy Gábor írta alá. A pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes elmondta, hogy a következő európai uniós fejlesztési ciklusban az EU-s és a kormányzati támogatások mellett kiemelkedő szerepe van ennek a megállapodásnak, amelyen keresztül a főváros "saját forrásait tudja megmozgatni", és amely lehetőséget ad arra, hogy Budapest fejlődésének lendülete megmaradjon.

A két hitel hosszú lejáratú, 30 éves, illetve 25 éves futamidejű.