A főváros lemondott az agglomerációs közlekedésről

Vágólapra másolva!
Hivatalosan is lemondott a főváros a korábban az államtól önként átvett feladatról, az agglomerációs közösségi közlekedés fenntartásáról, és visszaadja a kormánynak.
Vágólapra másolva!

A főváros nem tudja a jövőben biztosítani az agglomerációs tömegközlekedést, a szolgáltatást pedig legkésőbb március 31-éig tartja fenn - erről döntött az Origo által elsőként ismertetett javaslat alapján - a Fővárosi Közgyűlés kormánypárti többsége, az ellenzéki képviselők elutasítása mellett.

Az állam felel a 350 ezer emberért

A testület kimondta: "a Fővárosi Önkormányzat az elővárosi (agglomerációs) személyszállítási szolgáltatások ellátását nem tudja az államtól átvett feladatként a továbbiakban biztosítani, mivel az állam a vonatkozó megállapodással ellentétben 2015-ben és 2016-ban nem biztosított forrást" erre.

A Fővárosi Közgyűlés hivatalosan is lemondott az agglomerációs közlekedés biztosításáról Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Az Origo beszámolt arról, hogy a főváros idei költségvetésébe már

nem tervezi be a városhatáron túlnyúló busz- és HÉV-vonalak biztosítását, amely 26 településen élő 350 ezer embert érint.

Nem akarja bántani az öregeket

Tarlós István a közgyűlési vitában közölte, hogy az ügyben folynak az egyeztetések, Orbán Viktor miniszterelnök és Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter pozitívan áll a kérdéshez. Decemberben pedig elvben megállapodtak, az átadás-átvétel részleteiről azonban még folynak az egyeztetések.

A HÉV-vonalakat a tervek szerint az állam a MÁV-ra bízná Forrás: MTI/Jászai Csaba

A főpolgármester megjegyezte, Budapest nettó befizetője a költségvetésnek, és kevesebbet kap vissza, mint megilletné. Miután felvetette a nyugdíjas kedvezmény csökkentésének kérdését, ám az állam elzárkózott tőle, Tarlós jelezte: nem akarja elvenni a 65 év felettiek ingyenes utazását, de szeretné, ha ennek költségét valaki kifizetné.

Vitézy Dávidnak sem tetszik

A BKK volt vezérigazgatója, Vitézy Dávid Facebook-posztban reagált a döntésre. Úgy fogalmazott: az agglomerációs közlekedés átvétele

többe kerül majd az államnak, többe kerül a fővárosnak és rosszabb lesz az utasoknak.

Ritkábban közlekedő járatokra, rosszabb szolgáltatásra számít az integrált közlekedési rendszer szétszedésétől.