A többség éjszakára megállítaná az iskolabuszokat

A köznevelési kerekasztal ülése
Palkovics László
Vágólapra másolva!
Nagyjából 30 ezren töltötték ki az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) a veronai buszbalesettel kapcsolatos internetes kérdőívét. A válaszadók 65 százaléka szerint a több országot érintő iskolai kiránduláson részt vevő autóbuszoknak éjjel 11 óra és hajnali 4 óra között pihenőt kell tartaniuk.
Vágólapra másolva!

Palkovics László oktatásért felelős államtitkár szombaton Budapesten tartott sajtótájékoztatót az Emmi veronai buszbalesettel kapcsolatos kérdőívének kiértékeléséről. Elmondta, hogy a kitöltők 95 százaléka egyetértett azzal, hogy

alvászavarban szenvedő autóbuszsofőrök ne vezethessenek éjszaka,

85 százalékuk pedig szigorítaná a gyerekeket szállító járművekre vonatkozó műszaki követelményeket. Palkovics László azt is mondta, hogy a következő időszakban a kérdőívre adott válaszokat is figyelembe véve

előkészítik a szükséges jogszabály-változtatási javaslatokat,

amelyeket reményeik szerint néhány héten belül el is fogadnak majd.

Palkovics László Forrás: MTI/Koszticsák Szilárd

Az államtitkár azt is elmondta, hogy a lehetséges változtatásokkal a megnövekedő menetidő és költségek ellenére

sem jár rosszul senki.

Az utazást biztosító szolgáltatók ugyanis többletbevételhez jutnak, a sofőrök kipihentebben dolgozhatnak, a szülők pedig nagyobb biztonságban tudhatják gyermekeiket.

Palkovics László természetesnek nevezte, hogy egy, a veronaihoz hasonló tragédia után igény keletkezik a buszok elvárható technikai színvonalának növelésére, például azért, hogy ne csússzanak ki, ne hagyják el a sávjukat. Az államtitkár arról is beszélt, hogy Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter nem rég bejelentette, hogy a kormány a következő időszakban meg szeretné újítani a magyar buszállományt, és ennek során figyelembe veszik majd ezeket a megnövelt biztonsági elvárásokat.

Palkovics László a sajtótájékoztatón kérdésre válaszolva azt mondta, elgondolkoznak azon is, hogy az Egyesült Államok mintájára Magyarországon is

létrehozzanak-e egy külön járműkategóriát az iskolabuszoknak.

Megjegyezte, az amerikai szabályok elsősorban a gyerekek rövid utakon történő szállítását teszi biztonságosabbá például azzal, hogy az ilyen buszok ablakait vészhelyzet esetén akár egy tízéves gyerek is kitörheti, továbbá csak egy bizonyos mennyiségnél kevesebb üzemanyagot tárolhatnak tankjukban.