A lap csütörtöki számában arról ír, hogy forrásai szerint a Hableány sétahajót hullámsírba küldő Viking Sigyn szállodahajó,
bár visszatolatott a tragédia helyszínére, rövid idő után mégis távozott onnan.
A lap úgy tudja, a Sigyn utasai arról számoltak be a tragédia éjszakáján a rendőröknek, hogy az ütközést észlelve kiabálni kezdtek, hogy baleset történt,
ezt hallotta meg a kapitány, aki az utasoktól kérdezgette, hogy mi történt. Ezután tolattak vissza, majd néhány másodperc után elhajóztak a Dunán felfelé.
Amennyiben ez így történt, akkor a kapitány egyáltalán nem látta a katasztrófát, nem észlelte az ütközést – mutat rá a Magyar Nemzet cikke.
A büntető törvénykönyv szerint, ha a közlekedési balesettel érintett jármű vezetője a helyszínről eltávozik, mielőtt meggyőződne arról, hogy valaki megsérült-e, illetve az életét vagy testi épségét közvetlenül fenyegető veszély miatt segítségnyújtásra szorul-e,
cserbenhagyást követ el.
A rendőrség a nyomozás érdekeit szem előtt tartva nem árul el részleteket a vizsgálatról – jelezte a lap, amely az ukrán kapitány, Jurij C. védőjétől nem kapott reagálást a megkeresésére. Ennek hiányában felvetésként szól arról,
hogy a kapitány az ütközés pillanatában épp szelfizett a mobiltelefonjával utasai egyikével.
Ez magyarázat lehet arra a fővárosi főügyészségi közlésre, miszerint a kapitány a katasztrófa után mobiltelefonjáról adatokat törölt – írja a lap.
Jelenleg továbbra is egy gyanúsítottja van az ügynek, az ukrán kapitány.
A halálos tömegszerencsétlenséget okozó vízi közlekedés gondatlan veszélyeztetésével gyanúsított Jurij C., ha jelenlegi állásában vádemelésig jut az ügy, és a bíróság bizonyítottnak találja a bűnösségét,
minimum két, maximum nyolc év szabadságvesztést kaphat.
Ám a bírói gyakorlat szerint a közarányos büntetés feletti, öt-hat éves szabadságvesztésre lehet számítani – írja a Magyar Nemzet.
Amennyiben szándékos bűncselekmény, cserbenhagyás is a gyanúsítás, majd a vád közé kerül, halmazati büntetést szab ki a bíróság. Ez újabb egy év szabadságvesztést jelenthet.
Egy vádpontban nyomoznak
Közleményt adott ki a BRFK. Ebben azt írják, hogy csak halálos tömegszerencsétlenséget eredményező vízi közlekedés veszélyeztetése miatt nyomoznak.
A BRFK a nyomozás során a baleset összes körülményét vizsgálja, azonban a sajtóban megjelent hírekkel ellentétben a nyomozás jelenleg egy bűncselekmény megalapozott gyanúja miatt van folyamatban, a kapitánnyal más gyanúsítást a BRFK nem közölt.
A nyomozást a Fővárosi Főügyészség öt ügyészből álló különleges csoportjának irányításával a BRFK végzi, számos szakértő bevonásával. A BRFK-n a katasztrófa éjszakáján létrehozott különleges egység hatvan nyomozóját két-három fős csoportokra osztották, és így végzik a nyomozás részfeladatait.
Külön csoport vizsgálja például a sértettekkel kapcsolatos részleteket. Az új büntetőeljárásról szóló törvény értelmében sértetti jogi képviselő léphet be már a nyomozás során az ügybe természetes és jogi személyek részéről is. A sértetti képviselők szerepe a kártérítési eljárások során értékelődik majd fel. A Hableány elsüllyesztésével okozott vagyoni és nem vagyoni károk miatt több száz milliós kártérítési perek következhetnek.