A koronavírus idején a Fidesz sokkal jobb a Facebookon, mint az ellenzék

Vágólapra másolva!
A koronavírus-válság ideje alatt a Fidesz bejegyzései két és félszer annyi felhasználót késztettek reakcióra, mint az ellenzéki pártok üzenetei a közösségi médiában – derül ki a Médianéző Központ vasárnap közzétett elemzéséből. 
Vágólapra másolva!

Ebben leszögezték, hogy a járványhelyzet növelte az internetes adatforgalmat, a netalapú kommunikációt, ami így kihatott a pártokkal folytatott interakcióra is.

Szárnyal a Fidesz a közösségi médiában

Az elmúlt két hónap virtuális tendenciáit vizsgáló kutatás arra az eredményre jutott, hogy ebben a műfajban

a Fidesz sokkal sikeresebbnek bizonyult, mint ellenzéki kihívói.

Az elemzés szerint

  • a nagyobbik kormánypárt bejegyzéseire összesen 2,8 millió interakció (kedvelés, megosztás, komment) érkezett;
  • az "egyesített" ellenzék tekintetében ez a szám mindössze kicsivel több mint 2,5 millió;

A megosztásokkal kapcsolatban a Médianéző leszögezte, hogy a vizsgált időszakban a Fidesz 909, az ellenzék 2004 bejegyzést tett közzé. "A rendelkezésre álló adatokból kiszámítható, hogy egy Fidesz-üzenet átlagosan 3119 Facebook-felhasználót késztetett reakcióra, míg egy átlag ellenzéki bejegyzés csupán 1305-öt. A Facebook Hirdetéstár adatai alapján az is kiderül, hogy a Fidesz ezeket az eredményeket fizetett hirdetések nélkül érte el, azaz közösségi médiahasználata jelentősen hatékonyabb, mint az összesített ellenzéké" - írták.

Forrás: Médianéző

Sokkal többen követik a kormányzati oldalt

Az elemzőcég leszögezte, hogy a veszélyhelyzet idején a kormánynak az átlagosnál intenzívebb tájékoztatási tevékenységet kell folytatnia a koronavírussal szembeni védekezés érdekében. Ezzel pedig a közösségi médiafelületek használata is nagyobb hangsúlyt kapott - tették hozzá. A Médianéző kutatása szerint ennek következtében a

Magyarország Kormánya Facebook-oldal több mint kétszeresére duzzadt a vizsgált időszakban,

hiszen a korábbi 182 ezer kedvelővel rendelkező oldal ma már 380 ezerrel rendelkezik. "Azonban ennél is nagyobb változás, hogy ma már 528 ezer személy követi az oldalt, ami háromszorosa a vírus előtti időszaknak. A vizsgált időszakban az adatok szerint ez a közélettel foglalkozó magyar közösségi oldal fejlődött a legnagyobb ütemben (111 százalék), ezek alapján kijelenthető, hogy a Magyarország Kormánya Facebook-oldalt tartják az emberek a védekezés elsődleges forrásának a veszélyhelyzet alatt" - olvasható a tanulmányban.

Orbán Viktor sok új kedvelőt szerzett

A Médianéző a vezető magyar politikusok Facebook-oldalait is megvizsgálta.

- összegeztek, hozzáfűzve, hogy

a 15 legnagyobb interakcióval rendelkező bejegyzés között csak Orbán Viktor és a Magyarország Kormánya által közzétett tartalmak találhatóak.

A kutatás szerint a vizsgált időszakban közel egynegyedével (180 ezer) növekedett a miniszterelnök kedvelőinek száma a Facebookon, így jelenleg közel 850 ezer kedvelővel rendelkezik. "Ez a szám magasabb, mint az őt követő 5 legnépszerűbb ellenzéki pártvezető összesített kedvelőinek száma. A bejegyzései átlagosan 17 ezer interakciót kaptak, nem ritka a 40-50 ezres reakciószám sem, de előfordult olyan is, amely több mint 100 ezer embert késztetett reagálásra" - hangsúlyozták, ismertetve, hogy a Fideszhez hasonlóan a bejegyzések terjesztése érdekében fizetett hirdetéseket a miniszterelnök oldala egyáltalán nem alkalmazott.

A kormányfővel szemben az ellenzéki pártvezetők összesen közel kétmillió forintot költöttek saját hirdetéseikre, pártjaik ráfordításait nem beleszámolva. Ennek ellenére az ellenzéki térfélen szoros a verseny, de még így is jócskán le vannak maradva: Gyurcsány Ferenc 6 400, Jakab Péter 5 300, Karácsony Gergely pedig 4 600 interakciót tudott átlagosan elérni, míg a legkevesebb reakciót kiváltó pártvezető Tóth Bertalan volt, mindössze 850 átlagos interakcióval.

Ahogy beszámoltunk róla, Orbán Viktor rengeteg követőre tett szert a járványidőszakban, számuk átlépte az egymilliót.

Forrás: --

Módszertan
Az elemzés a Fidesz, a Demokratikus Koalíció, a Párbeszéd, a Magyar Szocialista Párt, a Momentum Mozgalom, az LMP – Magyarország Zöld Pártja és a Jobbik Magyarországért Mozgalom hivatalos Facebook-oldalaihoz kapcsolódó interakciókat (kedvelés, megosztás, komment), kedveléseket és követéseket, valamint vezetőik (Orbán Viktor, Gyurcsány Ferenc, Karácsony Gergely, Jakab Péter, Fekete-Győr András és Tóth Bertalan) oldalához kapcsolódó interakciókat, kedveléseket és követéseket, továbbá hirdetési költségeit vizsgálta 2020. március 04. és 2020. május 04. között. Az adatok lekérésének dátuma: 2020. május 09.