Vágólapra másolva!
Mostantól közvetlenül elérhető lesz a koronavírussal kapcsolatos kormányzati tájékoztató oldal a mentőszolgálat ÉletMentő nevű applikációjából. Az alkalmazás emellett push üzenetben küldi el a felhasználóknak a legfrissebb információkat.
Vágólapra másolva!

A koronavírus miatt kialakult helyzetben két újdonság került a Vodafone Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) közös alkalmazásába, az ÉletMentő applikációba - írja közleményben az OMSZ.

Az újítások egyike a Koronavírus információ gomb, mely közvetlenül átvezeti a felhasználókat a magyar kormány hivatalos, koronavírussal kapcsolatos tájékoztató oldalára.

Az ÉletMentő applikáció januárban indult el, azóta 2500 segélyhívás érkezett ezen keresztül Forrás: Czabán Máté/OMSZ

A közlemény szerint a másik újítás, hogy az applikáció úgynevezett

push üzenetek vagy értesítések formájában el tudja küldeni a felhasználóknak a legfrissebb létfontosságú információkat.

Ehhez azonban szükséges, hogy a felhasználók az ÉletMentő applikáció letöltésekor engedélyezzék, hogy az alkalmazás értesítéseket küldjön.

A push üzenetek azok az okostelefonokon felugró üzenetek, amelyeket egy alkalmazásból. Előnyük, hogy a felhasználó akkor is megkapja ezeket a lényeges üzeneteket, ha éppen nincs megnyitva telefonján az alkalmazás, vagy épp nem használja telefonját.

2500 segélyhívás január óta

– Az ÉletMentő applikáció elsődleges célja az, hogy megkönnyítse a segélyhívást úgy, hogy a mentők gyorsan, sok információhoz juthassanak.

– emelte ki Csató Gábor, az OMSZ főigazgatója.

A közleményben emlékeztetnek, hogy az ÉletMentő applikáció 2020 januárjában indult el a Vodafone Magyarország Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat együttműködésében, a célja elsősorban az, hogy gyorsabbá és hatékonyabbá tegye a segélyhívást.

Az alkalmazásban a felhasználó előre feltöltheti egészségügyi adatait, és ezek az adatok a segélyhíváskor azonnal megjelennek a diszpécser monitorján. Helymeghatározó rendszere pedig abban segít, hogy akkor is gyorsan megtalálják a bajbajutottat, ha az például nem tud pontos címet mondani.

Az applikációt az indulás óta eltelt alig 2 hónapban több mint

450 ezren töltötték le, és közel 2500 segélyhívás érkezett ezen keresztül,

amiből 680 tényleges ellátást igénylő eset volt.