Dicsérik a történelemtankönyveket a szaktanárok

Nánay Mihály,Történelemoktatók Szakmai Egyesülete elnöke.
Nánay Mihály,Történelemoktatók Szakmai Egyesületének elnöke.
Vágólapra másolva!
Jelentősen csökkent a tananyag, megszűntek a felesleges ismétlődések és egészségesebb lett a magyar, illetve az egyetemes történelem közti arány – így értékelte a Magyar Nemzetnek az új generációs tankönyveket a Történelemoktatók Szakmai Egyesületének elnöke. Nánay Mihály nem ért egyet a baloldali kritikákkal, szerinte az új tantervi alapelvek sikeresen érvényesülnek a kötetekben.
Vágólapra másolva!

– hangsúlyozta a Magyar Nemzetnek Nánay Mihály, a Történelemoktatók Szakmai Egyesülete elnöke.

Mint ismert, szeptembertől az első, az ötödik és a kilencedik évfolyamon életbe lép az új tantervi szabályozás, az érintett korosztályok tankönyveit ezért át kellett dolgozni.

Történelemből összesen négy új kötet készült, amelyek alig néhány napja érhetők el elektronikus formában is,

de már több kritikát is kaptak a baloldali sajtóban.

Nánay Mihály, Történelemoktatók Szakmai Egyesületének elnöke. Forrás: www.tortenelemoktatok.hu

Nánay Mihály azt mondja,

az új könyvek nagy előnye, hogy szakítanak a hagyományos kronologikus eseménytörténettel, ehelyett inkább szigetszerűen dolgozzák fel az egyetemes történeti témaköröket,

ami sokkal modernebb megközelítés, mint az eddigi.

– fogalmazott a szakértő, aki megjegyezte: lehet ugyan sajnálkozni azon, hogy miért marad ki az őskor az általános iskolai anyagból, de a diákok terhelésének mérséklése érdekében valamit ki kellett hagyni, és összességében egyébként is erről a korszakról van a legkevesebb megbízható információnk.

Az elnök szerint furcsa, hogy egyesek úgy alkotnak kész álláspontot a tankönyvekről, hogy azokat valójában még kézbe sem fogták, nem tanítottak belőle.

– tette hozzá Nánay Mihály, aki érthetetlennek tartja azt az Index címoldalán is megjelenő felvetést, miszerint Hammurapi törvénykönyve kimaradt volna az általános iskolai tankönyvekből, hiszen ez a téma eddig sem szerepelt sem a felső tagozatos kerettanterv elvárásai között, sem például a 2014/2015-ben fejlesztett új generációs ötödikes tankönyvben. Ráadásul kilencedikben éppen ezzel kezdődik a tananyag. A tanterv elképzeléseit követve több témát is szétdelegáltak a szerzők, hogy ne ismétlődjön meg általános és középiskolai szinten is ugyanaz a lecke, ezzel is a tananyagcsökkentést szolgálva.

– fogalmazott Nánay Mihály.