Azóta, hogy az internet megjelent az informatikai színtéren addig, hogy utat talált szinte az összes háztartásba nagy utat tett meg. Sokan emlékezhetnek a kezdeti „betárcsázós” időkre, amikor a világháló még egy kezdetleges, ám szinte felfoghatatlan új információs tér volt. A technológia fejlődésével együtt persze az informatikai megoldások is finomodtak, így az internet mai képe legfeljebb nyomaiban hasonlít az első időkre. Azóta lényegében ez a platform vált az elsődlegessé ha kapcsolatteremtésről, tájékozódásról vagy épp ügyintézésről van szó. Egy globális hálózat, univerzális használatra.
A netes megoldások fejlődésével a funkciók és weboldalak is egyre fejlettebbé váltak, így egyre több minden vált elérhetővé és megoldhatóvá az online térben. Ennek egyik legjelentősebb hozománya az internetes kereskedelem fellendülése. A webshopok mellett pedig hamar megjelentek a különféle aukciós- és hirdetőoldalak is. Ezeken lényegében bárki eladásra kínálhatja különböző portékáit akár ingyen, akár vételár ellenében. A fejlődésnek e területen is mindig akad tér, így új érkezőkkel is találkozhatunk. A megoldások is egyre kényelmesebbek - pár kattintás és termékünk máris megjelenik a hirdetőfelületen. Éppen ilyen egyszerű a hirdetés feladás Offero módon.
Az online hirdetés feladás egyik jól ismert hátulütője, hogy a termékeinket csak díj ellenében tehetjük közzé a weboldalakon. Vagy ha a feltöltés nem is jár költséggel, az eladás után a haszon egy bizonyos százalékát kénytelenek vagyunk jutalékként az oldal üzemeltetőinél hagyni. Épp ez az egyik oka annak, hogy sokan fordulnak a közösségi oldalak ingyenes hirdetési felületeihez. Ám ezek sok esetben megbízhatatlanok, a hirdetések valóságtartalma kétes értékű. Az Offero azonban biztonságos és ingyenes megoldást kínál, ahol mi dönthetjük el, hogy áldozunk-e egy kisebb összeget hirdetésünk kiemelésére. Más rejtett költség vagy korlátozás pedig természetesen nincs.
A megunt vagy fölösleges tárgyaink eladása online hirdetés feladás útján pedig tényleg csak néhány kattintás. Az egyszerűség mellett persze érdemes pár tanácsot megfogadni arra vonatkozóan, hogyan tehetjük vonzóvá hirdetésünket. A hirdetés feladás az első lépés, de egyben a legfontosabb is, hiszen itt adhatunk neki tartalmat és formát. A folyamat egyszerűsége okán pedig bőven marad erre is energia, így nem érdemes félmegoldásokkal dolgozni. Az Offero felülete persze igyekszik irányítani a hirdetők billentyűzetét és formai követelményekkel irányt szabni a hirdetéseknek. Figyelemfelkeltő prezentáció, lényegretörő cím, frappáns szöveg és megfelelően meghatározott ár. E négy kulcs nyitja a sikeres eladás zárját.
A hirdetés feladás folyamata tehát megágyaz a jól felépített hirdetés létrehozásának. A feltöltés a képek elkészítésével kezdődik. Megfelelő minőségű képi anyag nélkül lényegében nem beszélhetünk hiteles hirdetésről. A hirdetés feladás során érdemes legalább három jó minőségű képet feltölteni a termékről. A képeken igyekezzünk megmutatni egészében és részleteiben is az eladni kívánt árut és az esetleges esztétikai vagy más hibákat se kendőzzük el.
Ezután következik a címadás és a kategorizálás. A címnél kerüljük az írásjelek halmozását vagy a csupa nagybetűvel írt tartalmakat. Lényegre törően határozzuk meg a termék nevét és helyezzük azt a lehető legpontosabb termékkategóriába. Ezzel a keresés is leegyszerűsödik a többi részlet pedig úgyis kiderül a jól megfogalmazott leírásból.
Így el is jutottunk a harmadik sarkalatos ponthoz, a hirdetés szövegéhez. A minimum 20 karakteres limitet mindenképpen tartsuk be, ám közöljünk minél több lényeges információt. Ez esetben a megfelelő arányok eltalálása lehet célravezető. Ömlengeni teljesen felesleges, de bátran mutassuk be a hirdetés tárgyát. Frappáns, mégis informatív – ez legyen a jelmondat.
Zárásul a hirdetés feladás talán legfontosabb eleméről, az árról is érdemes beszélni. A hirdetőoldalakon sorjáznak a túl magas vagy gyanúsan alacsony áron kínált áruk. Végezzünk egy minimális piackutatást, nézzük át az új és használt termékek árait az adott kategóriában. Ez segíthet abban, hogy eladható áron hirdessük meg a termékünket. Az alku és egyezkedés persze mindig is a hirdetőoldalak sajátja volt, de határozott, mégis intelligens kommunikációval ez sem foghat ki rajtunk.