Karácsony Gergely elmondása szerint a főváros csődközeli állapotba került és ezért Budapestnek hitelt kellett felvennie. Ennek ellenére másfél milliárd forintot költött el a főváros cége, a Budapest Brand NZrt. január elsejétől augusztus végéig különböző közösségi programokra, kampányjellegű rendezvényekre, tanácsadásra, kommunikációs célokra és közvélemény-kutatásra – tudta meg a Magyar Nemzet.
A közpénzből működő társaság megbízottjai között többen szerepelnek olyanok, akik a baloldali holdudvarhoz, sőt Karácsony közvetlen jó ismerősei közé tartoznak.
Több mint ötmillió forinthoz juthatott a Budapest Párbeszéd konzultációs és edukációs kampány előkészítésében és támogatásában való szakértői tevékenység címén Zaránd Péterhez, aki korábban a Momentum, majd Puzsér Róbert 2019-es kampányát vezette, mielőtt Márki-Zay Péter baloldali közös miniszterelnök-jelölt kampányfőnöke is lett.
Több mint hatmillió forintról kötöttek szerződést a Mentat Consulting Kft.-vel stratégiai tanácsadói feladatok ellátása címén.
Több mint 200 millió forintot költöttek el a Budapest Brand NZrt. információs pultjainak üzemeltetésére, amely különböző külsős kft.-k kasszáját gazdagította.
Karácsony Gergely - egykori munkahelyével - a Mediánnal, hat közvélemény-kutatást is végeztetett közel 15 millió forintért.
Nyomdai szolgáltatásra 25 millió, fotózásra 10 millió, televíziós felvételekre 30 millió forint ment el a fővárosi cég költségvetéséből külsős társaságoknak.
Az egyik legnagyobb tétel a beszerzésekben szintén nem kulturális programokról szólt, hanem médiabeszerzésről, médiafoglalásról, médiavásárlásról.
Ezen a címen nettó 400 millió forint értékben kötöttek keretszerződést egy (az utolsó céges adatok szerint) egyszemélyes céggel, a Perform Consulting Kft.-vel.
Rendezvénytechnikára 350 milliót szántak a közpénzből működő fővárosi társaság forrásaiból, és ötmillió forintot az egykori FreeSZFE mozgalom vezérhajójának számító Katona József Színháznak is a tavaszi fesztivál programjaiban való részvételért.
Nyújtottak 7,5 millió forint támogatást a többnyire kormányellenes plakátok utcai kihelyezésére irányuló ARC pályázatra is a szervezőknek, de közel 18 millió forint jutott utcai séták vezetésére is.
A Magyar Nemzet értesülései szerint a pénzből olyan Duna-parti összejöveteleket is szerveztek, ahol rendszeresen megjelentek és kampányoltak a balliberális párt kerületi politikusai, Tóth Endre országgyűlési képviselő és Havasi Gábor, Karácsony Gergely egészségügyi tanácsnoka, a Momentum helyi polgármesterjelöltje is.