Németország
21:002024. június 14.
Skócia
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc

Gyurcsányék a választók megtévesztésével akarják mindenáron megszerezni a hatalmat

DOBREV Klára; GYURCSÁNY Ferenc ÁLTALÁNOS KULCSSZÓ HÉTKÖZNAPI Közéleti személyiség foglalkozása mikrofon MŰSZAKI ESZKÖZ politikus politikus házastársa szavaz szavazás SZEMÉLY TÁRGY
Budapest, 2019. október 13. Gyurcsány Ferenc, a Demokratikus Koalíció (DK) elnöke és felesége, Dobrev Klára, a DK európai parlamenti (EP) képviselője, az EP alelnöke nyilatkozik a sajtó munkatársainak, miután leadták szavazatukat az önkormányzati választáson a II. kerületi Áldás Utcai Általános Iskolában kialakított 5-ös számú szavazókörben 2019. október 13-án. MTI/Szigetváry Zsolt
Vágólapra másolva!
A baloldalnak nincs érdemi mondanivalója, nincs konkrét programja, nincs valós kritikája, az egyetlen – üres – üzenetük a választóknak pedig csupán annyi, hogy kormányváltást szeretnének – mondta az Origónak ifj. Lomnici Zoltán alkotmányjogász, aki az Országgyűlés hétfői ülésén elhangzott baloldali képviselői felszólalásokat értékelte. Dobrev-kormány kell, ezt követelte Gyurcsány Ferenc. A Századvég tanácsadója felhívta a figyelmet arra, hogy aki bármilyen összefogás keretében az ellenzék valamely jelöltjére adja le a voksát, az valójában Gyurcsány Ferencet, a DK elnökét erősíti, hiszen a Demokratikus Koalíció ma a legerősebb párt a baloldalon, nélkülük szóba sem jöhetne semmiféle kormányváltás a baloldal részéről.
Vágólapra másolva!

Az Országgyűlés hétfői ülésén a DK elnöke, Gyurcsány Ferenc tulajdonképpen kimondta, hogy „Gyurcsánynét tenné az ország élére". Miért akarja ezt elérni a bukott baloldali exminiszterelnök?

A DK elnöke köztudottan az ország egyik, ha nem a legelutasítottabb politikusa, aki többször bizonyította már, hogy politikai érzéke ugyan van (ezért is veszélyes), de kormányozni nem tud, így, ha ő lenne a DK (vagy akár a komplett baloldal) miniszterelnök-jelöltje 2026-ban, az garantált bukást jelentene a számára.

Esetleg azért szorgalmazhatja ezt az opciót, mert tisztában van vele, hogy másképp nem kerülhet a közjogi hatalom közelébe Magyarországon, a felesége azonban egy alkalmas „trójai faló" lehet ebben a képzelt politikai modellben.

Dobrev Klára tekintetében – annak ellenére, hogy terhelt szülői, nagyszülői és családi háttérrel rendelkezik – a baloldali előválasztásnak csúfolt esemény "első fordulós eredményei" (Dobrev: 34,84%, Karácsony Gergely: 27,3%, Márki-Zay Péter: 20,4%, Jakab Péter: 14,08%, Fekete-Győr András: 3,39%, stb.) alapján egyfajta tévképzet is kialakulhat a DK elnökénél.

Mégis, ha eljátszunk azzal a disztópikus – és a jelenlegi kutatások alapján esélytelen, de a szabad, demokratikus választások fényében elvi szinten lehetséges – gondolattal, hogy a DK nyerné a következő választásokat, az azt jelentené, hogy Gyurcsány Ferenc pártelnök lenne az ország egyik legbefolyásosabb embere, hiszen a kormánypártot (vagy a koalíció legnagyobb pártját) vezetné. Ő osztaná a pozíciókat (ahogy ezt valószínűleg jelenleg is teszi, elég csak visszaemlékezni, amikor Márki-Zay Péter elmondta, hogy őt Gyurcsány Ferenc bármikor leválthatná), és arra is lehetősége lenne, hogy mást jelöljön miniszterelnöknek – akár saját magát. Ez természetesen azt jelentené, hogy hazudott a választóknak, hiszen Dobrev Klárát nevezték meg kormányfőjelöltnek, de – mint azt a történelem bizonyította – az igazmondás nem erőssége Gyurcsánynak („hazudtunk reggel, éjjel meg este").

A Momentum érdemben szinte nem szólt hozzá semmihez a hétfői ülésen. Gelencsér Ferenc tulajdonképpen csak személyeskedett, és csúnyán felsült. Milyen súllyal esik latba az, amit Gelencsér kiejt a száján?

A Momentum nevű politikai formáció elnöke az országgyűlési vitapartner személyét támadta, sértegette őt heves indulattal, és szinte végig előítéletszerű megállapításokra támaszkodott ahelyett, hogy a vita és a miniszterelnöki beszéd tárgyával kapcsolatban érvelt volna. Ez a vitakultúra egyúttal a politikai érveléstan teljes hiányát mutatja.

A tüntetések, felvonulások rendőri kezelésének mai gyakorlatával való érvelése annak fényében is hiteltelen, hogy

saját pártja, közössége a 2006-os rendőri brutalitás idején miniszterelnök Gyurcsány Ferenc pártjával kötött országgyűlési választási szövetséget (ez pedig a Momemtum megbízhatóságát, becsületességét, morális következetességét teszi kétségessé, azzal együtt is, hogy a rendvédelmi és rendfenntartó gyakorlat manapság nem említhető egy lapon a 2006-ban tapasztaltakkal).

Az egyes megjegyzései kapcsán példálózó jelleggel utalhatunk arra, hogy a munkaalapú társadalom megvalósítása nem is volna lehetséges tudásközpontúság és a humán tényezők figyelembe vétele nélkül, azaz tudás és megfelelő készségek nélkül nem volna lehetséges hasznos, célirányos gazdasági tevékenységeket megvalósítani.

Szabó Tímea folytatta az alpári stílust. Ő egy hatalmas álhírrel indított: nem térültek meg a Magyarországra érkezett német autógyárak. A párbeszédes képviselő az akkumulátorgyárakról is valótlanságokat adott elő. Hazudott. Szabóra miért jellemző ennyire a botránypolitizálás?

A magyarországi német autógyárak kb. 160 ezer embernek adnak munkát (a japán Suzuki adatait leszámítva), amivel több tízezer család számára biztosítják a megélhetést, valamint súlyos adómilliárdokat jelentenek a költségvetés számára bevételi oldalon. Ezek közvetlen hozzájárulása a magyar GDP-hez 4-5 százalék, de a beszállítók és egyéb szolgáltatók révén további 7-8 százalékot jelentenek a magyar gazdaságnak. A német autógyárak átlagosan a magyar export kb. 20 százalékát adják.

Ez egyébként jellemző mindazon politikusokra és politikai erőkre, akiknek nincs érdemi mondanivalójuk, nincs konkrét programjuk, nincs valós kritikájuk, az egyetlen – üres – üzenetük a választóknak pedig csupán annyi, hogy kormányváltást szeretnének.

Szabó Tímea, a Párbeszéd frakcióvezetője reagál Orbán Viktor miniszterelnök napirend előtti felszólalására az Országgyűlés őszi ülésszakának első napján, 2023. szeptember 25-én Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Tóth Bertalan (MSZP) tovább sulykolta Svédország NATO-csatlakozását. A baloldal miért erőlteti ennyire ezt a témát?

A többszörösen meghasonlott magyarországi baloldal és annak bázispártja, a Magyar Szocialista Párt mindig is a külső, nemzetközi elvárásoknak való megfelelést tekintette elsődlegesnek a nemzeti érdekek védelme, képviselete, karakteres felvállalása helyett. Az ország szuverenitása senkire át nem ruházható, annak letéteményese a szabadon választott magyar Országgyűlés, amely nem külső nyomásgyakorlás alapján hozza meg döntéseit ilyen fontos kérdésekben.

A svéd NATO-csatlakozás körüli egész vita markánsan megmutatja a két oldal közötti különbséget a nemzeti szuverenitásról való gondolkodásban is.

Tóth azért erőlteti ennyire, mert

a nyugati politikai és a nemzetközi nagytőke ezt várja el tőle, és minden „elvtársától".

Svédország hosszú ideig tartózkodott a NATO-tagságtól, ez többek között politikai döntésekre és biztonságpolitikai megfontolásokra vezethető vissza, ilyen például a semlegesség, a biztonság, a belső politikai kérdések és az ország békefenntartó szerepe. Az országnak hosszú történelme van a semlegesség fenntartására és a konfliktusoktól való távolmaradásra. Ez a hagyomány az 1814-es svéd-norvég unió felbomlása óta alakult ki. Stratégiai helyzetéből adódóan hagyományosan fontosnak tartja a nemzetközi béke és stabilitás fenntartását, és inkább a partnerségekre és diplomáciai megoldásokra helyezi a hangsúlyt. Bár a hidegháború időszakában közvetlen szomszédságában volt a NATO-tagállamokhoz tartozó Norvégia, a semlegesség megőrzése és a nemzetközi viszonyok befolyásolása miatt elzárkózott a tagságtól. A csatlakozás hivatalos menete az, hogy a NATO legfőbb politikai döntéshozó szerve, az Észak-atlanti Tanács, amiben mind a 31 jelenlegi tagállam képviseltetve van, egyhangú döntésével meghívja azokat az országokat, amelyek informálisan, tehát nem hivatalos csatornákon keresztül kifejezik csatlakozási szándékukat. Ezt az Észak-Atlanti Szerződés 10. cikke rögzíti, miszerint

Megjegyzendő, hogy Orbán Balázs, a miniszterelnök politikai igazgatója több svéd magasrangú politikustól származó idézettel mutatott rá a közösségi oldalán arra, hogy tulajdonképpen mi is hazánk problémája:

  • Ulf Kristersson, a svéd Mérsékelt Párt akkori vezetője, jelenleg miniszterelnök 2021 márciusában arról beszélt, hogy „az EU számára a munka nagy részét továbbra is Magyarország fejlődésének megtörése, a magyar kormányra való nyomásgyakorlás és az egyre erősödő ellenzék támogatása jelenti."
  • Jessika Roswall, a Mérsékelt Párt akkori uniós szóvivője, jelenleg EU-s ügyekért felelős miniszter pedig ekképpen fogalmazott: „Most az EU egyértelmű fellépésére van szükség, és arra, hogy az új kondicionalitási mechanizmus leállítsa a Magyarországnak történő kifizetéseket."
  • Johan Pehrson, a Liberálisok Párt akkori vezetőjének, jelenleg foglalkoztatási és integrációs miniszternek a 2022 májusában elhangzott mondata szerint „Magyarország idegengyűlölő és nacionalista kormánya továbbra is megsérti a jogállamiság elvét, és lemond Ukrajna támogatásáról."

Orbán Viktor miniszterelnök fontos kijelentése, hogy "Nem térhetünk vissza a Gyurcsány-korszakba". Mi a lényegi különbség ma a bal- és a jobboldal politikai kultúrája között?

A kormányfő kijelentése rámutat arra, hogy a baloldal győzelme egyúttal Gyurcsány Ferenc győzelmét jelenti, felhívja a figyelmet arra, hogy

aki bármilyen összefogás keretében az ellenzék valamely jelöltjére adja le a voksát, az valójában a DK elnökét erősíti, hiszen a Demokratikus Koalíció ma a legerősebb párt a globalista térfélen, nélkülük szóba sem jöhet semmiféle kormányváltás a baloldal részéről.

Orbán Viktor ezzel a kijelentésével felhívta a figyelmet arra, hogy egy esetleges baloldali győzelemmel ugyanazok az arcok, ugyanazok az intézkedések, és – általánosságban – ugyanaz a politika köszöntene vissza, ami 2002 és 2010 között volt tapasztalható Magyarországon: a választók becsapása, a rezsiárak drasztikus emelkedése, vizitdíj, többkulcsos adórendszer, az ország és erőforrásainak kiárusítása, valamint a kormányzat politikájával egyet nem értőkkel szemben aránytalan erőszak és elnyomás alkalmazása.

A két oldal politikai kultúrája között számos különbség figyelhető meg, melyek közül a legfontosabbak:

  • Jobboldal: a haza mindenek előtt! – Baloldal: a globalista érdekek és a nemzetközi nagy tőke mindenek előtt!
  • Jobboldal: Isten, haza, család! – Baloldal: ateizmus, globalizmus, egoizmus!
  • Jobboldal: mindent a népért, és amit csak lehet, a nép által! – Baloldal: mindent a pártért, és amit csak lehet, a nép nélkül!
  • Jobboldal: nemzeti érdekképviselet bel- és külföldön egyaránt. – Baloldal: nemzetközi érdekek képviselete bel- és külföldön egyaránt.
  • Jobboldal: üzenjük Brüsszelnek, tiszteletet a magyaroknak! – Baloldal: behódolás Brüsszelnek.
  • Jobboldal: erős szuverén nemzetállamok, akik együtt teszik erőssé az Európai Uniót. – Baloldal: szuverenitásukat feladó országok, akik együtt alkotják az Európai Egyesült Államokat, egy gyökértelen föderalista koncepciót, ami a társadalmi széthúzás és a tradíciók és nemzeti princípiumok hiányában bukásra van ítélve.
  • Jobboldal: munkaalapú társadalom, a bér alapja a teljesítmény, aminek társadalmilag és gazdaságilag is jó hatása van. – Baloldal: segély alapú társadalom, a bér (bár adott esetben rendkívül alacsony) alanyi jogon jár, aminek társadalmilag és gazdaságilag is negatív hatása van.
  • Jobboldal: a migrációt meg kell állítani, helyben kell segíteni (pl. Hungary Helps Program). – Baloldal: „refugees welcome" és „wir schaffen das" és ha Brüsszel hív akkor "Jawohl!".
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről