Románia
15:002024. június 17.
Ukrajna
Belgium
18:002024. június 17.
Szlovákia

Nyugdíjasok a számítógépes játékok bűvöletében

Vágólapra másolva!
Statisztikai felmérések kimutatták, hogy Angliában egyre nagyobb a száma azoknak a nyugdíjasoknak, akik komputerjátékokat vásárolnak. A játékokat természetesen unokáik révén ismerik meg, de aztán egyre inkább rabjává válnak ők maguk is.
Vágólapra másolva!

A Codemasters nevű játékszofter-készítő cég arra a következtetésre jutott, hogy sokan az unatkozó - és persze tehetősebb - nyugdíjasok közül akkor "kattantak rá" a játékokra, amikor unokáiknak vásároltak, és utána otthon együtt kipróbálták az ajándékot. Az utóbbi időben pedig már a nyugdíjasok saját maguk számára vásárolnak játékokat.

A cég "grey gamers"-nek hívja az újonnan kialakuló vásárlói rétegét, szerintük a hatvanon felüliek kikapcsolódás céljából használják a játékokat, amelyek ezzel lassan felváltják a tévét és a videót.

Mike Hayes marketing igazgató elmondta, a kulcsfontosságú attrakció az, hogy a játékok fejlesztik a reflexeket, nem kell hozzá partner, akivel játszani kell, kapcsolódási pont az unokáik felé, a tévé egyik jobb alternatívája, kevesebbe kerül, mint alkohol, és tornáztatja azt agyat.

A Codemasters hirdetést adott fel októberben, amelyben a nyugdíjas játékosok felől érdeklődött. 250 e-mailt kapott válaszként, amelyben arra bíztatták, hogy végezzen tüzetesebb felmérést az új piac megnyílásának kapcsán. Egy 75 éves házaspár elmondta, már 15 éve játszanak számítógépes játékokat, és napi napi 2-3 órát játszanak.

Hayes marketingigazgató azt is elmondta, hogy Nagy-Britanniában a számítógépes és videojátékok piaca már rég túlszárnyalta a mozibevételeket és a videó- és DVD-kölcsönzési bevételeket, most pedig úgy tűnik, hogy egy új vásárlói réteg kialakulásával tovább fog növekedni.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről