A Lotus 2012 második felétől kezdte használni új, korszerű, hidraulikus lábakon mozgó szimulátorát. Az első igazán nagy technikai újítás, melyet abban fejlesztettek ki, a körülbelül húsz centivel megnövelt tengelytávú autó, amelyet a következő versenyen, az Olasz Nagydíjon terveznek bevetni.
A csapat eredetileg már Belgiumban szerette volna pályára küldeni a megváltoztatott E21-et, de aggódtak néhány elem anyagfáradása miatt, ezért nem akartak kockáztatni. Eric Boullier csapatfőnök kijelentette, meghatározó lesz a jövőbeli fejlesztéseiket tekintve, hogy mennyire lesz jó a nagyobb tengelytávú E21, mennyire igazolja a szimulátor eredményeit.
"Muszáj kipróbálnunk, mert tesztelnünk kell a rendszerünket" - mondta az Autosportnak az új autóról. "A döntéshozatal sokkal összetettebbé vált, mivel a szimulátor is bekerült a folyamatba, és ennek nagy jelentősége van az autó teljesítményének szempontjából. Meglátjuk, hogy beválik-e."
"Menetdinamikai szempontokon alapul (a változtatás). Utána azonban tesztelünk kellett (a szimulátorban), hogy ellenőrizzük, nem árt-e az aerodinamikának. Tulajdonképpen úgy tűnik, hogy előnyei is vannak."
Kimi Räikkönen bajnoki reményei egyre halványulnak, aki a spái kiesése miatt 63 pontos hátrányba került Sebastian Vettellel szemben. "Nem adjuk fel, bár nehéz lesz behozni ezt. A tőlünk telhető legjobbra törekszünk, hogy harcban maradjunk a konstruktőri bajnokságban" - nyilatkozta Boullier. "Bizakodóbban tekintek a szezon későbbi részére, mert Spa és Monza eleve nehéznek ígérkezetett."
A Lotus 187 ponttal a negyedik helyet foglalja el a csapatok rangsorában, a harmadik Ferraritól 31, a második Mercedestől 48 ponttal vannak lemaradva.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!