A Belga Nagydíj második szabadedzésén a Pirelli ismét a figyelem középpontjába került, amikor Sebastian Vettel széthasadt jobbhátsó gumival tért vissza a bokszba egyik hosszú etapja után. A látványosan leváló futófelület felidézte a silverstone-i defektek kellemetlen emlékét, de a Pirellinél azt állították, nem tartanak tőle, hogy megismétlődik a dráma.
A Brit Nagydíj óta változtattak a gumikon, az acél védőpalástról visszatérve az erősebb, könnyebb és nehezebben felforrósodó kevlár változathoz. Azt remélték, hogy a 2012-es szerkezetnek köszönhetően megszabadultak a problémától, de mind kiderült, Spában Alonso is kapott egy lassú defektet.
"Úgy tűnik, a Red Bullon valami hozzádörzsölődött a futófelülethez, aztán át is vágta azt" - mondta péntek délután a Pirelli sportprogramját irányító Paul Hembery, aki fotókat is mutatott az újságíróknak a sérülésekről. "A Ferrarin pedig tisztán látszik két lyuk a gumi felszínén, ezért később kimegyünk a pályára megnézni, hogy mi lehet a 13-as és a 15-ös kanyar között."
"Nem nevezném ezeket normális defekteknek, de a hétvége folyamán már sok másik gumikon is láttunk felületi vágásokat, valaminek tehát egyértelműen kell lennie ott. Hogy minek, azt még nem tudom megmondani."
Az Origo F1Híreknek Hembery megerősítette, hogy minden esetben külső, fizikai sérülésekről volt szó, és egy kivétellel valamennyiszer a jobbhátsó gumi volt érintett. "Ez is arra utal, hogy az egyik kerékvető pereme lehet a bűnös" - tette hozzá. "Valami szerintem a padlólemez és a gumi közé szorulhatott be."
Hembery szerint ilyenkor "egy tűt kell keresni a szénakazalban", de mivel Alonso lassú defektet kapott, a nyomásadatokból lehet rá következtetni, hogy hol kezdett ereszteni a gumi. Bár a Pirelli Silverstone-ban részint a csapatokat okozta a defektek miatt, mert például túl nagy kerékdőlést és túl kis nyomást alkalmazva nem megfelelően használták a gumikat, a Nürburgring óta szigorúan tartaniuk kell magukat a megadott paraméterekhez, és Hembery azt mondta, ma tartották is.
Az összes sérülés a második szabadedzés alatt keletkezett a gumikon. Giedo van der Garde szintén a 15-ös kanyarban esett le a pályáról a Caterhammel - ott, ahol Vettel csúszkálni kezdett -, Hembery szerint azonban ennek nem volt köze a defektekhez.
Úgy tudjuk, a gumik kérdése a péntek délutáni versenyzői eligazításon is terítékre került, és az élpilóták pontos magyarázatot követeltek a Pirellitől a történtekre, mert a gyors spái pályán a testi épségük is veszélybe kerülhet, ha az abroncsok felmondják a szolgálatot.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!