Következő mérkőzések
Törökország
18:002024. június 18.
Grúzia
Portugália
21:002024. június 18.
Cseh Köztársaság
Vágólapra másolva!
Paul Hembery támogatná a látványosabb abroncsok bevezetését, de szerinte erre legkorábban 2017-ben kerülhet sor. Ő is 1000 lóerő feletti motorokat szeretne látni a Forma-1-ben.

A Forma-1 népszerűsége az utóbbi években folyamatosan csökkent, ezért hónapok óta megbeszélések zajlanak arról, hogyan lehetne a jövőben újra vonzóvá tenni a sportágat a nézők számára. Sokan egyetértenek abban, hogy izgalmasabb, agresszívabb kinézetű autókra van szükség, amelyhez például a szélesebb abroncsok is hozzájárulhatnak. Ez nem csak esztétikailag tenné érdekesebbé az autókat: a szélesebb gumik jobb tapadást biztosítanának a kanyarokban, ezért a versenyzők keményebben hajthatnának.

A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery elmondta, a gumigyártó teljes mértékben támogatja az ötletet, a szélesebb gumikkal szerintük is vonzóbbá lehetne tenni az F1-es autókat a közönség számára. A Pirelli már a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatójával, Charlie Whitinggal is tárgyalt erről.

„Már beszéltünk erről Charlie-val, hiszen mindig mondtuk, hogy nyitottak vagyunk minden megoldásra, amelyre a sportnak szüksége van" – nyilatkozta Hembery az Autosportnak. „A szélesebb gumik vonzóak lennének. Ha megnézünk pár képet az 1970-es autókról, annyira azért nem voltak extrémek a gumik, hogy hasonlítsanak a dragsterekre, de azt a reakciót váltják ki az emberből, hogy 'Hűha, ezt nézd meg!'"

Hembery szerint túl kicsik a jelenlegi gumik Forrás: AFP

„A jelenlegi gumik több szempontból is túl kicsik. Nyitottak vagyunk a változásra, de ehhez arra van szükség, hogy időben szóljanak nekünk" – tette hozzá Hembery. „Mindent megteszünk azért, hogy olyanná tegyük a sportot, amilyennek lennie kell."

Mivel a megbeszélések még a kezdeti szakaszban tartanak, Hembery szerint 2016-ban még „nagyon, nagyon nehéz lenne" bevezetni a szélesebb gumikat, 2017-re azonban reális lehetőségnek tartja. „Ez még logikus is lenne, hiszen a szerződésünk 2016 végén jár le, hosszabbítás esetén pedig ezt is belefoglalhatnánk a megállapodásba" – mondta.

A jelenlegi F1-es gumik elöl 245, hátul pedig 325 milliméter szélesek. Hembery szeretné, ha a hátsó abroncsok a jövőben több mint 400 milliméter szélesek lennének, mert „az jobban hangzik", és jobban imponálna a nézőknek. „Az is nagyszerű lenne, ha az autók átlépnék az 1000 lóerős határt. Szerintem a sportunknak újra nagy számokra lenne szüksége."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Mindent egy helyen az Eb-ről