Az emberek fantáziáját alaposan megmozgatta a Mercedes múlt hétvégi bukdácsolása Szingapúrban. Több összeesküvés-elmélet is született a teljesítményük érthetetlen visszaesésére – az egyik szerint a Pirelli szándékosan szállított rossz gumikat a csapatnak bosszúból azért, hogy két héttel korábban, Monzában nem tartották be a keréknyomásra vonatkozó előírásaikat.
A Pirelli a Japán Nagydíj hétvégéje előtt azonban közleményben cáfolta a feltételezést, azt állítva, hogy a rendszer sajátosságai miatt nem is tud beleavatkozni a gumik elosztásába. Kifejtették, hogy minden egyes gumiba beágyaznak egy, az FIA-tól kapott azonosító vonalkódot a vulkanizálás során, ráadásul a gyártási folyamat logisztikai okokból jóval megelőzi az adott versenyt. Ezután az FIA sorsolással osztja szét a gumikat a csapatok között, hogy tudatosan ne lehessen kedvezni senkinek – igaz, a Sportszabályzat 25.3/c) cikkelye felhatalmazza a technikai küldöttet, hogy saját hatáskörében lecserélje a versenyzőnek kiutalt gumit egy másik ugyanolyanra a készletből.
A Pirelli elmagyarázta azt is, hogy minden csapathoz delegál egy külön mérnököt, aki az egész szezonban a helyén marad, és csak azzal az adott istállóval kapcsolatban kaphat információkat.
„Miután a gumik elhagyták a gyárat, teljes egészében az FIA dönti el, hogy az egyes csapatok melyeket és mikor használhatják" – mondta a cég sportprogramját irányító Paul Hembery. „Ez is az egyenlőséget hivatott biztosítani a csapatok között, amely számunkra exkluzív gumiszállítóként rendkívül fontos szempont."
Amikor még a szingapúri verseny után megkérdezték, hogy a Mercedes kaphatott-e valamiért rosszabb gumikat a többieknél, a csapat igazgatója, Toto Wolff úgy felelt: „Óvatosnak kell lennem, hogy mit mondok... Megfordult a fejemben. A DTM-ben is megesett, hogy az idei szezon közben megváltoztatták a gumikat, pedig nem hittem, hogy ez lehetséges. Már sok mindent láttunk, de nem gondolom, hogy a Pirelli ilyesmit tenne."
Lewis Hamilton, aki motorhiba miatt kiesett a Szingapúri Nagydíjról, de addig is csak a 4. helyen haladt, nem hisz az összeesküvés-elméletben, mert elmondása szerint a Mercedes az összes szettel, mindkét keveréken egyformán szenvedett. „Egész hétvégén ugyanolyan volt a helyzet" – magyarázta. „A beállításokat persze módosítottuk, ezért szombaton az időmérőre, illetve vasárnapra egy kicsit jobb lett. De összességében nem változott semmi."
Hamilton hozzátette, hogy „nem hiszek ebben a konspirációs dologban. Egyszerű technikai magyarázatnak kell lennie, jobb munkát kellett volna végeznünk." Szerinte „a balansz és a beállítások terén, amelyek meghatározták az autónk és a gumik viselkedését, valószínűleg rosszabb utat választottunk, mint a többiek."
A brit versenyző azt mondta, a Mercedes nem építhet arra, hogy szimpla pechről van szó, és Szuzukában automatikusan visszatérnek a csúcsra, bár ő maga úgy véli, a probléma pályaspecifikus volt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!