Óriási ziccert hagyott ki Sebastian Vettel a Német Nagydíjon, miután a pole pozícióból rajtolva vezette a versenyt, az eső miatt egyre nedvesebb pályán azonban megcsúszott és a falnak ütközött, így nem tudta folytatni a futamot, amit legnagyobb riválisa, a 14. helyről induló Lewis Hamilton nyert meg. Vettel ezzel visszacsúszott a pontverseny 2. pozíciójába.
Vettel futama már a baleset előtt sem volt sima, mert a kerékcseréje után csak Kimi Räikkönen mögé jött vissza a 2. helyre. Jóval gyorsabb volt a finn pilótánál, de előzni nem tudott és több körön keresztül utalgatnia kellett arra, hogy Räikkönen engedje el őt, mivel csapattársa mögött haladva tönkreteszi az abroncsait.
Hamilton akkor már közvetlenül mögöttük autózott, de még nem állt ki kereket cserélni. Néhány körrel az eső érkezése előtt a Mercedes pilótája ultralágy gumikra váltott és az egyre nedvesebb pályán körönként olykor 2 másodpercet is lefaragott a hátrányából. Még nem volt lőtávolban Vettel mögött, de lendületesen közelített, amikor Vettel megcsúszott a Sachs-kanyarban és kiesett.
Amint nekimentem a falnak, rájöttem, hogy onnan már nem jutok tovább
– nyilatkozta a Sky Sportsnak mosolyogva, miután a csapatrádión hallani lehetett, hogy milyen mérges. – Nem hiszem, hogy nagy hiba volt, de hatalmas befolyással volt a versenyre, mert kiestünk. Este nem fog nehezemre esni az elalvás, mert óriási hibát vétettem volna. Ez nagyon elkeserítő, mert addig minden édesen alakult, de az esőre nem volt szükségünk.”
A Ferrari furcsa taktikájától eltekintve minden Vettelnek kedvezett az eső megérkezéséig, hiszen a hétvégére a Scuderia lépéselőnybe került a Mercedesszel szemben a motorteljesítmény terén és akadtak olyan körök a versenyen, amely során Vettel és Räikkönen az első két helyen haladt.
Erős autónk van, úgyhogy mindenkinél magabiztosabbak lehetünk
– szögezte le. – A hétvége nagyon pozitívan alakult, de végül nem jött össze. Az én hibám volt, bocsánatot kérek a csapattól, ők mindent jól csináltak. Kézben tartottam a versenyt, de egy kis hiba is nagy csalódást okozott. A [gumik] már nem voltak frissek, de a pálya mindenkinek ugyanúgy csúszott.”
Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke „különösen mozgalmasnak” nevezte a hétvégén (valószínűleg Sergio Marchionne kényszerű leváltása miatt is) és elismerte, hogy „fontos lett volna számunkra, hogy elhozzuk a győzelmet és az autónk bizonyította, hogy képes lett volna erre.” Az olasz szakember méltatta Räikkönen teljesítményét, ami a két Mercedes mögött dobogót ért.
Meglepő módon néhány kanyarban jó volt a tapadás, máshol meg egyáltalán nem. Különösen a 2-es és a 6-os kanyarban lehetett érezni az esőt
– kommentálta a történteket Räikkönen. – A legtrükkösebb azelőtt volt, hogy bejött a Safety Car. Egyszer bajba is kerültem az egyik legkörözött miatt és sajnos ekkor elvesztettem a 2. helyet. Sok szempontból jobb is lehetett volna a mai nap, de ez jutott. Szerintem a körülmények ismeretében a lehető legtöbbet hoztuk ki belőle.”