Fernando Alonso daytonai 24 óráson aratott győzelmével feliratkozott Phil Hill és Mario Andretti mellé azon F1-es világbajnokok sorába, akiknek sikerült nyernie Daytonában. Alonso győzelme azonban minden szempontból rendhagyó volt, most először történt meg ugyanis a viadal történetében, hogy az nem tartott 24 óráig, ahogyan az is, hogy kétszer is félbe kellett szakítani piros zászlóval a körözést. A spanyol utólag helyes döntésnek nevezte, hogy a viadal utolsó harmadában gyakorlatilag alig versenyeztek, de azért sajnálja, hogy a szervezők nem várták meg a 24 óra leteltét.
A második daytonai szereplésén első győzelmét szerző Alonso nagyban hozzájárul a sikerhez, az eső helyi idő szerint vasárnap hajnali megérkezéséből óriási előnyt kovácsolt a csapatának, miután másodperceket vert körönként a közvetlen ellenfeleire. Ez annak tükrében még nagyobb szó, hogy a kétszeres világbajnok először versenyzett a Cadillac DPi-vel, Kobajasi Kamiuval együtt ugyanis csak erre a futamra csatlakozott a Wayne Taylor Racinghez.
Nagyon-nagyon büszke vagyok az elvégzett munkára, ugyanakkor ez nem egynapos, hanem egy hónapos munka volt
– nyilatkozta a verseny után. – Kamui és én decemberben kezdtünk el készülni a versenyre, megkaptunk minden dokumentációt arról, hogy hogyan működik a Cadillac és a Wayne Taylor Racing, némely procedúra ugyanis más lehet, mint a többi csapatnál. Megpróbáltunk gyorsan integrálódni a csapatba, annyit tanulni a verseny előtti teszten, amennyit csak lehet, majd magán a versenyen is.”
A Wayne Taylor Racing 10-es rajtszámú Cadillacje a végül
az 593 körös futamból 249 körben vezetett, többek között akkor is, amikor röviddel a 22 órás időhatár előtt másodszor is megszakították a versenyt
a szakadó eső miatt, többet pedig már nem is indították újra. „Nagyon-nagyon nehéz volt, a körülmények egyfolytában változtak, néha ez pedig eléggé sokkoló volt.
Minden körben a túlélés volt a cél, nem a köridő vagy ilyesmi. Minden arról szólt, hogy csak szeljük át a célvonalat, rakjuk össze a kört. Végül ez működött.
Szerintem a verseny utolsó 5-7 köre senkinek sem esett jól, aki éppen a pályán volt, mert a látási viszonyok közel voltak a nullához. Egyből szóltam a csapatnak, hogy be kell küldeni a biztonsági autót, mert semmit sem látok.”
Mielőtt meglengették volna a piros zászlót, a biztonsági autó mögött körözött a mezőny, amikor azonban kis híján a Safety Car sofőrje is kicsúszott, annyi víz állt a pályán, hogy a szervezők jobbnak látták, ha beszüntetik a motorcsónakversenyre hajazó futamot.
Ahogy a bokszban felsorakozott a mezőny, Alonso egyből elindult a Safety Car vezetőjéhez, hogy megkérdezze, jól van-e.
„Beszélni akartam vele, mert majdnem összetörte az autót. Követtem, és volt egy komoly pillanata, amikor felúszott a vízre, egyből ez után pedig jött a piros zászló.”
„Szerintem kicsit megijedt, amikor pedig kiugrottam az autóból, hogy odamenjek hozzá, már nem volt sehol. Utána odahívták, én pedig megkérdeztem tőle, hogy »jól vagy? Majdnem balesetet szenvedtél, trükkösek a körülmények«. Ő pedig mondta, hogy nem az ő döntése volt a piros zászló.”
A daytonai 24 órást végül 23 óra 50 perc elteltével intették le, hivatalosan tehát nem tartott 24 órán át.
Ilyen először fordult elő a verseny történetében, emiatt pedig egy kicsit Alonso is szomorú volt, ugyanakkor nem érezte úgy, hogy ez bármit is kisebbítene az érdemeiken „Rossz, hogy nem futottuk le a teljes távot, ugyanakkor vezettük a versenyt éjszaka, nappal, szárazon és esőben is, úgyhogy szerintem megérdemeltük a győzelmet.”
Alonso májusban az Indy 500-on is megkísérli második nekifutásra megszerezni első győzelmét.
Le Mans-ban, Daytonában és Indianapolisban eddig csak A.J. Foyt tudott egyaránt nyerni, de ő sem egy éven belül
(daytonai sikerét 16 évvel a másik kettő után aratta), amennyiben tehát Alonso nyer májusban, ő lesz az első, aki a három legendás viadalt 12 hónap leforgása alatt húzza be.