A Ferrarinak bejött a kockáztatás, de Sainz szerint lesznek még rosszabb futamaik

A Ferrari a Stájer Nagydíj után az Osztrák Nagydíjon is sikeresen kamatoztatta az utóbbi két futamon mutatott remek versenytempóját, és a 10., illetve a 12. helyről rajtolva az ötödik és a nyolcadik pozíciót szerezte meg. A jobb helyezést Carlos Sainz érte el, akinek bejött a kockáztatás, miközben Charles Leclerc hiába próbált optimista előzéseket végrehajtani, kétszer is ő húzta a rövidebbet.
A Scuderia a 10. helyről induló Sainzot a kemény, a 12. helyről rajtoló Leclerc-t pedig a közepes gumin indította útnak. Ez eleinte kemény perceket okozott a spanyolnak, később azonban, ahogy a többiek kiálltak előle, feljebb jött a rangsorban, majd a hajrában friss közepes keverékkel utolérte csapattársát, aki elengedte őt, hogy elkaphassa Daniel Ricciardót és az időbüntetéssel sújtott Sergio Pérezt is.
Nehéz volt. Az első körben, amint éreztem a lágy és a közepes gumival szembeni tapadáskülönbséget, úgy éreztem, mintha állnék
– nyilatkozta Sainz a Sky Sportsnak. – Az első kör után a tizennegyedik voltam. Kockázatos volt a kemény gumin kezdeni a versenyt, de türelmes maradtam és a 10. és 15. kör között úgy voltam vele, hogy most már túl vagyok a legrosszabbon és elmegyek ezeken a gumikon, ameddig csak tudok, majd a végén felzárkózom. Sikerült végrehajtanunk ezt, úgyhogy az utolsó 20 kör jó móka volt."
Sainznak lényegében egyet kellett előznie, a Ferrari ugyanis megkérte a Ricciardo ellen addig hiába próbálkozó, használt kemény gumikon köröző Leclerc-t, hogy álljon félre előle, Pérezt pedig már nem kellett a pályán elkapnia, elég volt 10 másodpercen belülre kerülnie hozzá képest, hiszen összesen ennyire büntették a Leclerc-t korábban kétszer leszorító mexikóit. „A McLarent nem könnyű megelőzni, nagyon jó a kigyorsítása, láttam, hogy Charles is szenvedett előttem – ecsetelte a Ricciardo elleni előzését Sainz. – Nehéz volt elkapni őket az egyenesben, de kockáztattam a hármas kanyarban a belső íven, tiszta levegőbe kerültem, jó volt a kigyorsításom és sikerült elkapnom a négyes kanyar előtt, ami jó volt, mert ez lehetővé tette, hogy gyors kört menjek és elkapjam Pérezt is."
Leclerc-nek ezzel szemben szenvedős versenye volt. Miután kétszer is megpróbálta megelőzni Pérezt, mindkétszer a kavicságyban találta magát, egyszer a négyes, egyszer pedig a hatos kanyarban. Noha a rádióban őrjöngött, a futam után már ő is higgadtabban tekintett vissza a történtekre. „Erős volt a versenytempónk, de nyilván nem volt meg a gumielőnyünk a fordított stratégiával szemben, ezért nagyon-nagyon nehéz volt előzni. Minden lehetőségre lecsaptam, de ma nem jött össze. Igen mérges voltam az autóban, mert úgy éreztem, hogy nem volt hova mennem.
Tudom, hogy elég optimista manőverek voltak, de meg kellett próbálnom. Nem volt hely kívül, de ilyen az élet."
Ami a Ferrari utóbbi két futamon mutatott jó tempóját illeti, Sainz szerint leginkább a Red Bull Ring tulajdonságai játszottak a kezükre. „Ez teljesen pályafüggő. Valamilyen oknál fogva itt lassúak voltunk az időmérőn és gyorsak a versenyen, a Paul Ricardon pedig gyorsak az időmérőn és lassúak a versenyen. Ez adja a Forma-1 és a középmezőny szépségét. Az egyik versenyen szupergyorsak lehetünk az időmérőn és még a pole pozíciót is megszerezhetjük, ahogyan Charles tette, a következő futamon pedig 11-ek vagyunk.”
„De ez most ilyen, maximalizálnunk kell az eredményeinket, tudva, hogy lesznek jobb és rosszabb pályáink. Nyugodtnak kell maradnunk, bölcsen kell kihasználnunk a lehetőségeinket. Most volt zsinórban három jó versenyem, ami lehetővé teszi, hogy magabiztosabbá váljak. Különösen az utolsó két futamon maximalizáltuk az eredményeinket, emiatt pedig boldog vagyok."