AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 23: Pole position qualifier Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing climbs from his car in parc ferme during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on October 23, 2021 in Austin, Texas. Mark Thompson/Getty Images/AFP (Photo by Mark Thompson / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
A szokottnál jobban meg kellett küzdenie Max Verstappennek azzal, hogy mindent kihozzon az autójából, de végül sikerült megszereznie az első rajtkockát az USA Nagydíjra. A vb éllovasa ugyanakkor figyelmeztet: napról napra változhatnak az erőviszonyok.
Max Verstappent is meglepte kissé, hogy az USA Nagydíj időmérő edzésén sikerült legyőznie Lewis Hamiltont és megszerezte a pole pozíciót a vasárnapi versenyre. A holland pilóta később elmondta, ezen a hétvégén valamiért nehezebben tudta felvenni a tempót, és nem érezte olyan kényelmesen magát az autóban, de a csapat kemény munkájának köszönhetően képesek voltak apró lépésekkel eljutni oda, hogy végül megverték a Mercedest.
Galéria: Az USA Nagydíj szombati napja - Galéria
35/74
Red Bull's Dutch driver Max Verstappen (L) is followed by Red Bull's Mexican driver Sergio Perez (R) as they race during the qualifying session at the Circuit of The Americas in Austin, Texas, on October 23, 2021, ahead of the Formula One United States Grand Prix. (Photo by Robyn Beck / AFP)
„Az első szabadedzés után úgy voltam vele, hogy »oké, ez elég nagy különbség«. De utána lépésenként elkezdtünk fejlődni, végül pedig a csapat nagyszerű erőfeszítésével átugrottuk őket" – összegzett a világbajnoki pontverseny éllovasa, utalva arra, hogy a pénteki első gyakorlást a Mercedes egy másodperces előnnyel zárta az élen.
Verstappennek ugyanakkor nem ment könnyen az RB16B határainak megtalálása, az időmérőn pedig jobban érezte magát a Q2-ben használt közepes keveréken, ami miatt a csapat azon is elgondolkodott, hogy ezt a keveréket tegyél fel neki az utolsó szakaszra.
„Egész hétvégén nehezebben találtam meg az autó határait. Még az időmérőn is dolgoznom kellett ezen. A közepes keveréken elég jól éreztem magam a Q2-ben, és úgy tűnt, hogy azok a gumik vezetési szempontból egy kicsit jobban feküdtek nekem. Aztán az első Q3-as körömben megint nem volt tökéletes a helyzet, nem tudtam ugyanazt az érzést elérni, mint a Q2-ben. Az utolsó Q3-as körömben nagyon oda kellett tennem magam."
Normál esetben nagyon kényelmesen érzem magam az autóban és fel tudom venni a tempót, de ezen a hétvégén ez sokkal nehezebb volt.
De nem lehet mindig sima, nem igaz? Ez is kihívássá és szórakoztatóbbá teszi a dolgokat, máskülönben unalmassá válnának, ha mindig túl könnyű lenne. Csapatként ma nagyon jól dolgoztunk, a csapat próbált kisegíteni, hogy előrelépjek."
Verstappen elmondta, csak növeli az örömét, hogy úgy szerzett pole-t, hogy ennyire nehezen tudta felvenni a tempót, és emiatt egy kicsit meg is lepte, hogy végül első lett. Előretekintve ugyanakkor figyelmeztetett rá, nem szabad messzemenő következtetéseket levonni ebből, mert már a futamra változhat a helyzet.
Talán egy kicsit meglepett a pole, de egyértelműen látszik, hogy az erőviszonyok az egész szezonban ide-oda változnak és szerencsére továbbra is ez a helyzet.
Természetesen örülök a mai teljesítménynek, de meglátjuk, hogy a verseny megint más történet lesz-e. Aztán továbblépünk a következő versenyre, ami megint más történet lehet."
„Az ember talán tűnhet favoritnak egy versenyhétvége elején, de utána is minden egyes részletre oda kell figyelnie. Annyira szoros a helyzet, hogy ha egy apró részletet is elmulasztunk és valamilyen oknál fogva nem tudunk mindent kihozni az autóból, akkor alulmaradunk. Ez történt velünk például Törökországban."
Most sem múlt sokon, hogy a Red Bullnak közbejöjjön egy gikszer, a harmadik szabadedzésen ugyanis Verstappen autójának hátsó szárnyán hajszálrepedést találtak, ami miatt kicserélték az elemet, majd az időmérő előtt az ő és Sergio Pérez hátsó szárnyát is megerősítették.
Christian Horner csapatfőnök az időmérő után elmondta, egyelőre nem tudják az okokat. „Mindig történik valami, nincs olyan, hogy stresszmentes edzés. Nem tudom, hogy Max eltalált-e valamit, de elég nagy repedés volt a szárnyán, miközben a másik autón vagy egyéb elemeken meg semmi. Engedélyt kaptunk, hogy mindkét autón megerősítsük, ma este pedig tüzetesebb vizsgálatot folytatunk" – nyilatkozta a Sky Sportsnak.