A McLaren azok közé az istállók közé tartozott, amelyek profitáltak abból, hogy a Belga Nagydíjat valódi versenyzés nélkül intették le, és néhány eltéréstől eltekintve javarészt maradt az időmérő edzésen látott sorrend. Andreas Seidl, az istálló csapatfőnöke ennek megfelelően nem volt túl bosszús amiatt, hogy nem versenyezhettek. Az osztrák szakember úgy vélte, nincs olyan versenyautó, amellyel biztonsággal lefuthattak volna egy nagydíjat.
Noha Carlos Sainz például azt mondta, hogy egy egyenkénti indításos super pole-szerű extra időmérő belefért volna, mert nem elsősorban a vízmennyiség, hanem inkább a rossz látási viszonyok jelentették a problémát, Seidl szerint önmagában az aszfaltcsík állapota sem tette lehetővé, hogy versenytempóban körözzenek. „Először is ott van a felúszás a vízre, valamint hogy a versenyző mennyit lát a vízfüggönyben. Nem tudok elképzelni olyan versenyautót, amellyel biztonságosan lehetett volna versenyezni ilyen körülmények között" – jelentette ki.
A csapatfőnök úgy gondolja, nincs mit tenni, szabadtéri sportágról lévén szó le kell nyelni, hogy ilyesmi megtörténhet.
Szerintem egyszerűen el kell fogadnunk, mert az egyetlen alternatíva, hogy 100%-ban garantáljuk a versenyt, hogy fedett pályás futamot rendezünk.
Szerintem el kell fogadni, hogy amíg szabad ég alatt versenyzünk, az ilyen napok megtörténhetnek, amikor nem lehetséges versenyezni, legyen szó bármilyen autóról is."
Seidl egyébként kiállt a versenyigazgató azon döntése mellett, hogy negyed hét után három körre elindította a versenyt, és megerősítette Michael Masi szavait azt illetően, hogy valóban látszott esély az idő javulására. „Ahogyan azt a korábbi napok során is láthattuk, a pálya elég gyorsan tud száradni és válhat olyanná, amelyen már lehet versenyezni.
A második újraindításnál mi is ugyanazt láttuk az előrejelzésünkben, mint Michael Masi, azaz hogy volt egy lehetséges időszak arra, hogy eláll az eső. Ebben az esetben pedig ha 20 autó megy körbe a pályán, az elég gyorsan felszáradhat.
Szerintem ez volt a szándék az újraindítás mögött. De sajnos az időjárást nem kontrollálhatjuk, és nem jött be. Világos, hogy a biztonság az első, ebből a szempontból pedig egyértelműen jó döntések születtek."
Michael Masi végül fél hét után, valamivel több mint fél órával a versenyidő lejárta előtt határozott úgy, hogy felesleges tovább próbálkozni. Sokkal tovább pedig akkor sem várhatott volna, ha nincs az időlimit, hiszen előbb-utóbb besötétedik. Daniel Ricciardo ezzel kapcsolatban érdekes javaslattal állt elő, úgy vélte ugyanis, hogy ha már ennyire pontos előrejelzésre képesek, ilyen esetekben előbbre hozhatnák a délutáni rajtot.
„Ha így meg tudjuk jósolni az időt, akkor megvizsgálnám, hogy korábbra lehet-e hozni a rajtot. Mint 2014-ben Japánban, amikor tudtuk, hogy jön a monszun. Ma ez ugyanakkor talán kevésbé volt nyilvánvaló.
A három órai rajttal az a gond, hogy az ember három-négy órányi időt ad magának világosban, aztán ennyi volt. Ha délelőtt 11 órakor rajtolunk, sokkal több idő áll rendelkezésre.
Ez nem kritika, a ma történtek után ezek tények, és ha kívánhattam volna valamit, akkor ezt kívántam volna."
Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója ugyanakkor közölte, hogy most sem látták előre, hogy ennyire rossz idő lesz. „Ilyen körülmények között ez lutri. Tizenegy órától kezdve is ömölhetett volna az eső. Az ilyesmit nem igazán lehet megjósolni. Az információink alapján normál esőre számítottunk" – nyilatkozta.