A Mercedes hagyta csatázni egymással a pilótáit Brazíliában, jóllehet, tényleges küzdelemre nem került sor, mert Russell nem ingott meg és az élről indulva az ő vezérletével szerezte meg a csapat első győzelmét 2022-ben.
A fiatal brit kényelmesnek mondható előnyt épített fel az utolsó kerékcserék utánra, de azt lenullázta a pályára vezényelt biztonsági autó. Onnantól Lewis Hamilton végig a nyakában loholt, és elismerte, hogy ezt nagyon keménynek érezte. „Nehéz volt, annyi biztos, de úgy kezeltem a helyzetet, mint bármelyik másikat" – mondta a verseny után.
A verseny egyes részeiben figyeltem a tükörben Lewist, de aztán rájöttem, hogy előre kell néznem.
„Az egyetlen mód a győzelemre az volt, ha előre tekintek, gyorsan vezetek és nem hibázok. A mérnököm folyamatosan tájékoztatott az előnyömről, nagyjából négyszer egy körben. Ez folyton 1,1 és 1,4 másodperc között változott. Jó lett volna még fél másodperc extra. Csak a legutolsó kör utolsó szektorában tudtam, hogy meglesz a győzelem."
Az Autosport elemzője rámutatott, hogy Russell és Hamilton némileg különböző hátsó szárnyakat használt, az eltérés a véglapoknál volt, illetve abban, hogy Russell elemére rárakták a tapadást (és egyúttal a légellenállást) növelő Gurney-bajuszt is.
A Mercedes karmesterét megkérdezték, mitől javult fel az autójuk, de nem tudott érdemi válasszal szolgálni.
„Azt gondolom, ez az autóhoz készített fejlesztések és az egész szezonban a motoron végrehajtott munka eredménye – nyilatkozta Toto Wolff. – Abu-Dzabiban papíron több nehézség vár ránk, mert túl nagy az autó légellenállása, és azt tudjuk, miért. Azt nem, hogy ezen a hétvégén miért jártunk előrébb mindenki másnál."
A Sao Pauló-i Nagydíj idején otthon maradó Wolff korábban elárulta azt is, hogy nem igazán idegeskedett a futamon, mert annyira rossz volt az internetkapcsolata.