Társoldalunk:

Riválisa nullázott, Michelisz értékes 2. helyével újra vezeti a WTCR-t

2019.11.16. 08:26

A győzelem nem jött össze, de 2. helyével Michelisz Norbert visszaszerezte a vezetést a túraautó-világkupában, miután nagy riválisa, Esteban Guerrieri feladta az első makaói futamot. 

A világkupa-győzelemért küzdő Michelisz Norbert szempontjából a makaói hétvége legígéretesebb futamát rendezték szombat délelőtt, amit a Hyundai versenyzője az első időmérő edzés eredménye alapján a 2. helyről kezdhetett meg a Lynk & Co pilótája, Yvan Muller mögött.

Michelisz a pénteki helyosztó utolsó pillanataiban maradt le a pole pozícióról, és a rajtnál kiderült, hogy ez a győzelmébe került, mivel kénytelen volt besorolni a francia pilóta mögé, és hiába bizonyult gyorsnak a Hyundai az edzések során, a rajt után a szélárnyék sem volt elég ahhoz, hogy komolyan támadja a kínai versenyautót.

Michelisz győzni nem tudott, de értékes pontokat szerzettForrás: Florent Gooden / DPPI/Florent Gooden

Az 5-ös rajtszámú pilóta viszont résen volt, így Muller csapattársa, Andy Priaulx sem jelentett rá különösen nagy veszélyt, mögöttük a francia versenyző unokaöccse, Yann Ehrlacher jött el a 4. helyen, de a féltávhoz közeledve visszavett a tempóból, és beállt a 7. pozícióba, hogy plusz pontokhoz segítse csapattársát, Thed Björköt.

Az első három helyezett sorrendje az utolsó körig teljesen befagyott, bár Michelisz nézelődött Muller mögött az egyetlen reális előzési pontot jelentő Lisboa kanyarnál.

Féltávnál Kevin Ceccon, a nagyot rajtoló Rob Huff, Björk, Ehrlacher, Frederic Vervisch, Gabriele Tarquini és Nicky Catsburg haladt az első 10 pozícióban a dobogósok mögött, de nem sokkal később Vervisch megelőzte Ehrlachert, bizonyítva, hogy a helycsere igenis lehetséges a makaói aszfaltcsíkon, noha valóban nem veszélytelen.

Az időmérő eredménye sokáig változatlan volt az élen, Michelisz végül megtartotta a 2. helyet Muller mögött, de Priaulx átadta a dobogós pozíciót Cecconnak (jobbra)Forrás: Florent Gooden / DPPI/Florent Gooden

Utóbbit alátámasztja, hogy bár a rajttól meglepetésre gond nélkül eljött a mezőny, a 2. körben már történt egy kisebb baleset a Lisboa kanyarnál, ebből Benjamin Leuchter jött ki a legrosszabbul és a VW-nel visszaesett az utolsó helyre, de csak a 6. körig, akkor Niels Langeveld és Ma Csinghua akadt össze, és feladták a versenyt. Az incidensek révén

Michelisz bajnoki riválisa, Esteban Guerrieri az utolsó helyről feljött a 22. pozícióba, 

de még így is teljesen esélytelennek tűnt a pontszerzésre. Ez így is maradt, mivel az argentin pilóta a 6. kör végén kiállt a bokszba, ezzel eldőlt, hogy a makaói nyitányt 0 ponttal zárja a Muller mögött a 2. helyen célba érő Michelisszel szemben. Guerrieri hátránya 18 pontra nőtt a 308 pontos magyar versenyző mögött, míg az összetett 3. helyén Muller váltja csapattársát, Björköt.

Tassi nem tudott pontot szerezniForrás: Clement Marin / DPPI/Clement Marin

A verseny utolsó pillanatai során csapatutasítás miatt az addigi 3. helyezett Priaulx elengedte az Alfa Romeóval versenyző Ceccont és a VW-es Huffot azért, hogy további pluszpontokhoz juttathassa Björköt, aki szintén megelőzte brit csapattársát, és ezzel az 5. helyen ért célba. Öt futammal a szezon vége előtt Michelisz, Guerrieri, Muller és Björk rendelkezik matematikai eséllyel a világkupa megnyerésére.

A Hondával versenyző Tassi Attila nem tudott kitörni a középmezőnyből az első futam során,

és végül a pontnélküli 18. pozícióban zárta a makaói nyitófutamot. A Hyundaihoz beugró, egyébként a TCR Europe mezőnyében Michelisz csapatát erősítő Luca Engstler a 16. helyezett lett Augusto Farfus autójával, miközben a brazil pilóta a hétvégén a BMW színeiben a GT-futamon versenyez.

Michelisz pontszerzésre hajt vasárnap

„Még öt futam vár ránk, láthatták a második időmérőn, hogy egy kissé balszerencsések voltunk, és ma a lehető legtöbb pontra szükségem volt. Ezért is igyekeztem, különösen a rajtnál, hogy átugorjam Yvant, de az indulásnál és az első körben tökéletesen vezetett, ezért gratulálok neki” – összegzett Michelisz a futam után.

„Tényleg mindent beleadtam, de a 2-es szektorban nagyon erős volt. Az első és az utolsó szektorban én voltam a jobb, ezért a 3-as kanyar féktávjánál mindig felzárkóztam, de aztán ismét előnybe került. Végül is, fontos pontokat szereztem.” 

„Holnap nehéz nap vár ránk. Nem igazán számít most, hogy 18 pont, 30 pont vagy 5 pont a különbég [Guerrierihez képest]. Nekem az a legfontosabb, hogy holnap két tiszta futamot teljesítsek, és gyűjtsek néhány pontot.”