Vágólapra másolva!
December 6-án hazai idő szerint 15 óra után 15 másodperccel a djuice harmadikként futott be a Rodney Bayben lévő célba. Fa Nándor és csapata 13 nap 1 óra 20 perc és 15 másodperc alatt teljesítette az Atlanti-óceánt átszelő, közel 2700 tengeri mérföldes pályát.

A november 23-án induló verseny rajtja a Kanári-szigeteken volt. A rajtlövés eldördülte után öt órával a Fa Nándor által kormányzott Djuice már az élen állt, nyomukban a sokat emlegetett VO60-as hajókkal, amelyek rajtengedélyét maga Fa Nándor is kifogásolta. Ezek a hajók speciális versenyhajók, és tíz csomóval nagyobb sebességre képesek, mint mondjuk a Djuice, amely inkább egy túrahajó tulajdonságait tükrözi.

Az Atlantic Rally for Cruisers (ARC) nevű verseny második napján a Djuice továbbra is az élen állt, a második és harmadik helyeken vitorlázó VO60-as hajók azonban veszélyes közelségbe kerültek. Fa Nándor elmondása szerint amíg taktikázni kell, nem lehet baj, ha azonban a szélviszonyok a Djuice számára kedvezőtlenül alakulnak, a VO60-asok simán legyorsulják a Djuice-t.

November 25-én Fa Nándorék és csapata továbbra is az élen állt, ám a konkurenciáról ellentmondásos hírek érkeztek. Voltak olyan értesülések, mely szerint a Venom nevű VO60-as hajó használta motorját, így másik kategóriába sorolták be. Az élen álló Djuice előnye ekkor nagyjából negyven tengeri mérföldre rúgott.

November 26. Változás az élen. Az ARC honlapján sorrendben (11.30-kor) második helyen látszik a Djuice. Első helyen a Spirit VO60-as. Ha Nándi várakozásai bejönnek, a Spirit szele holnap-holnapután gyengülni fog, míg ok délebben vitorlázva eléjük kerülhetnek. Nagyjából a Spirit vonalában halad hátrébb a kétszeres győztes és csúcstartó Spirit of Diana, akit délebbre követ két testvérhajója. Egy ír hajó a legénység egyik tagjának sérülése miatt kénytelen feladni a versenyt és a Djuice-t sem kerülik el a technikai problémák. Hál' istennek a helyzet nem súlyos. A Djuice célja a jó helyezés mellett, hogy 11 nap 23 órás csúcson belül teljesítse a Las Palmas és a karibi Santa Lucia szigete közötti 2700 tengeri mérföldes (5000 km) távot. Ennek kapcsán Fa Nándor a következőket írja november 26-án: "Attól tartok, hogy az idei szelek nemigen kedveznek a rekordjavításnak, miközben a rekordtartó itt üget kb. 60 tengeri mérfölddel mögöttünk."

Az ARC honlapon a hajók pozíciójából november 27-én, 11.30-kor az látható, hogy a magyar hajó, a Djuice a harmadik helyen vitorlázik. Előttük, és tőlük északabbra halad a két VO60-as. Közülük a Spirit van előrébb és északabbra, míg a Venom előnye a Djuice-szal szemben kicsi. Feltehetően téves volt Nándi információja, miszerint a Venom motorozott, és ezért a túraosztályban folytathatja csak a versenyt. Ennek semmi nyomát nem látni a versenyrendezők által kiadott listán.

Az ARC 2003 verseny honlapjára november 30-án este felkerült egy szatellit felhőkép az Atlanti-óceán és az amerikai partok azon részéről, ahol a verseny élmezőnye - köztük a djuice - vitorlázik. Ezek a záporos, zivataros szélviharok folyamatosan vonulnak az ARC mezőny felett. Amikor eléri az éppen ott hajózót, akkor kifutó szele elnyomja az alapszelet. Gyakran az első rúgás a legnagyobb, legveszedelmesebb. Aki nem csökkentette vitorlázatát időben, az bajba kerülhet. Ez az éjszaka a Djuice-on is küzdelmesen telik: "Érdekes nézni, ahogy a kormánynál küzdők reagálnak az eseményekre. Egyik feszülten koncentrál, a másik idegesen ordít, ha valaki nem úgy mozdul, a harmadik visongva élvezi, ahogy teljes testsúllyal beledől a kormányba. Az erősebb szeles menetek bőszeles irányokból komoly kormánymunkát igényelnek. Éles spinnakeres menetekben 20 csomó felett már kétemberes. Aki a nagyvitorla behúzóján van, az besegít, amikor kell. A Rauschenberger Miki és Hajdu Balázs dolgoznak így nagy egyetértésben. Amilyen feszültséget éreztem az emberek többségénél az este, tudván, hogy küzdelmes éjszakába futunk, annyira felszabadult a hangulat most reggel" - írja Fa Nándor a végigküzdött éjszaka után.

December első két napján a sorrend továbbra sem változik. Ekkor már megindultak az esélylatolgatások is. Az élen vitorlázó Spirit VO60-as befutási ideje december 4-én 16 óra tájt volt várható (az addigi átlagsebességéből számítva). Ez valamivel több, mint 11 nap menetidő, tehát volt esély a Spirit of Diana 2001-ben felállított 11 nap 23 óra, 41 perc és 43 másodperces rekordjának megdöntésére. Az előző napok viharos időjárását gyengeszeles kondíciók váltották fel, amit a Djuice napi teljesítménye (128 tengeri mérföld) is jól mutat.

A jég csak december 4-én törik meg a Djuice számára, amikor végre megérkezett a szél, és Fa Nándor szavajárásával "hátracsapott fülekkel vágtáztak". Ennek eredményeként a Djuice több, mint 220 tengeri mérföldet tett meg alig kevesebb, mint egy nap alatt. December 5-én az élen álló, Spirit névre hallgató VO60-as számára az ARC lezárult, méghozzá új rekorddal! Az új csúcs: 11 nap 13 óra 12 perc 20 másodperc! December 6-án hazai idő szerint 15 óra után 15 másodperccel a Djuice a harmadik helyen futott be a Rodney Bayben lévő célba. Fa Nándor és csapata 13 nap 1 óra 20 perc és 15 másodperc alatt teljesítette az Atlanti-óceánt átszelő, közel 2700 tengeri mérföldes pályát. Gratulálunk!

Császár Zoltán