AZ RTL Klubon nézték legtöbben a vitát

Vágólapra másolva!
Az AGB Nielsen adatai szerint legalább 3 millió 572 ezer tévéző kísérte figyelemmel a tegnap esti politikai vitát a három legnépszerűbb hazai tévécsatornán. A valós szám ennél nyilván nagyobb, hiszen több kisebb tévécsatorna is ugyanazt a képet és hangot közvetítette.
Vágólapra másolva!

Az RTL Klubon nézték legtöbben a tegnap esti, Gyurcsány Ferenc és Orbán Viktor közti politikai vitát. A csatorna már délután erősen nyitott, hiszen a 18-49-es korcsoportban Balázs szembesítőshow-ja, a Mónika és a Híradó is bő negyven százalékos közönségaránnyal futott. A Választás 2006 című műsort az RTL Klubon az épp tévéző, fiatalabb nézők 30,9 százaléka követte. A korcsoportnál ennél valamivel gyengébb - de egymáshoz hasonló - nézettséget ért el a TV2 és az MTV. A grafikonból látható, hogy az ezt követő Barátok közt sok nézőt megtartott, így műsorsávjában legyűrte az Áll az alku-t, ám amint vége lett a Berényiék napi kalandjainak, sokan átkapcsoltak TV2-es vetélkedő végére.

A teljes lakosságnál is hasonló a helyzet. A vita alatt az RTL bizonyult legnépszerűbbnek, az összes magyar tévéző 27,4 százaléka, azaz 1 millió 317 ezer ember nézte a Gyurcsány-Orbán vitát ezen a csatornán. 23,6 százalék döntött úgy, hogy a politikai összecsapást a TV2 képernyőjén kíséri figyelemmel, 23,4 százalék pedig úgy vélte, hogy az MTV a legmegfelelőbb erre.

A teljes, felnőtt lakosságból (körülbelül 7,8 millió fő) 514 ezeren nézték Az Este Extra című előzetes műsort, majd a vita után bő egymillió néző maradt még az m1-en, hogy meghallgassa a szakértők értékelését. Az m2-t a vita alatt a tévéző lakosság 0,9 százaléka válaszotta, ez az arányszám 1,4 százaléra nőtt, az elemző műsor miatt.

Közel négymillió

Összesen négymillióan nézték a különböző televíziós csatornákon a miniszterelnök-jelöltek szerda esti vitáját az AGB Nielsen Médiakutató felmérése szerint. Hárommillió 946 ezer 987 nézőt mértek a teljes népesség, azaz a négy évesnél idősebbek, és hárommillió 672 ezer 685 főt a felnőtt lakosság, azaz a tizennyolc éves és idősebb korosztály körében. Az élő közvetítés idején felvett műszeres közönségmérési adatok 840 háztartásra terjednek ki, a teljes népesség körében ez 1.942 személyt, a felnőtt lakosság körében 1.634 személyt jelent. Az AGB Nielsen több éve folyamatosan végez ilyen módszerrel felmérést.

Az adatok szerint a felnőtt nézők átlagosan 63 percig nézték a vitát, ez az adat a teljes lakosság körében 61 perc volt. Az összesítés kilenc televíziós csatorna szerda este 19 óra és 20 óra 22 perc közötti, azaz a tényleges vita időtartama alatt mért adatai alapján készült.