Unja a rizst?

2019.09.24. 13:50

A fehér rizsből, amit a leggyakrabban fogyasztunk, számos vitamin és ásványi anyag hiányzik. Mivel gyorsan megemésztjük, növeli az étvágyat, és egyes kutatások szerint még a súlygyarapodással is összefüggésbe hozták. Íme 6 egészségesebb alternatíva rizs helyett.

1 Quinoa

A quinoa gluténmentes, gazdag fehérjékben, vasban, rostban és aminosavakban is. A quinoa teljes értékű fehérje, ami azt jelenti, hogy

mind a kilenc esszenciális aminosavat tartalmazza.

Különösen a vegetáriánusok számára kiváló fehérjeforrás.

A karfiolrizs alacsony szénhidrát- és kalóriatartalmúForrás: Shutterstock

2. Barna rizs

Egészségesebb és táplálóbb, mint a fehér rokona. Tele van rostokkal, amelyek támogatják az emésztést, illetve segíthet csökkenteni a 2. típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát.

3. Árpa

Az árpa szelénben gazdag, amely más élelmiszerekben ritkán előforduló ásványi anyag. Ezenkívül tartalmaz mangánt, foszfort és rezet is.

Noha a megfőzése több időbe telik, mint a fehér rizsé, az árpa sokkal egészségesebb.

4. Karfiolrizs

Könnyen elkészíthető úgy, hogy a karfiolt felaprítjuk egy aprítógépben. Alacsony szénhidrát- és kalóriatartalmú rizs lesz a végeredmény.

Egy adag karfiol elegendő C-vitamint biztosít egész napra.

Ezenkívül tartalmaz K-vitamint, amely megakadályozhatja a vérrögök kialakulását.

5. Amaránt

Az amaránt gazdag rostforrás és sokkal egészségesebb, mint a fehér rizs. Ez a gluténmentes gabona több fehérjét tartalmaz, mint bármelyik másik társa.

6. Hajdina

Szintén gluténmentes, rendszeres fogyasztása javíthatja a szív egészségét és csökkentheti a vércukorszintet. Rostban gazdag, kevesebb kalóriát tartalmaz, mint a rizs, hatékony, ha fogyni akarunk.

TOVÁBBI ÉRDEKES CIKKEK, RECEPTEK AZ ORIGO GASZTROROVATÁBAN: