Távozik a Yahoo hazudós vezére

Vágólapra másolva!
Nem létező másoddiplomája miatt volt kénytelen távozni Scott Thompson, a Yahoo internetes óriáscég vezetője. Thompson fél évig töltötte be a pozíciót.
Vágólapra másolva!

Hamis informatikusi diplomát tüntetett fel önéletrajzában, ezért volt kénytelen távozni a Yahoo vezetői székéből Scott Thompson. Az igazgatót a Yahoo részvényeinek 5,8 százalékát birtokló befektetési alap menedzsere hozta kellemetlen helyzetbe, közölve a világgal, hogy a Thompson önéletrajzában szereplő BA-s informatikusi diploma valójában nem létezik. Az ügyet a Yahoon belül egy speciális bizottság vizsgálta meg, ennek döntésére mondott végül le Thompson.

Thompson utódja a NewsCorptól, Rupert Murdoch lassan mozgó médiavállalatától érkezett a cég igazgatótanácsába 2010-ben. Ross Levinsohn volt az a vezető, aki a MySpace közösségi oldal rekordáron történő megvásárlását tető alá hozta a médiacégnél. A több mint ötszázmillió dolláros üzlet nem hozta meg a tőle várt sikert, a MySpace lemaradt a Facebooktól, a Levinsohn által vezetett Fox Interactive Mediát viszont sikernek tekintette az anyacég. Levinsohn a Yahoo előző két vezérigazgatójával is együtt dolgozott.

Rutinosan vesz fel igazgatót a Yahoo

Az elmúlt években a Yahoo szédületes tempóban cserélgette a vezérigazgatókat. 2009-től az Autodesk szoftvercégtől átcsábított Carol Bartz vezette a céget, akinek a lassan mozgó, a változásokra rosszul reagáló Yahoot kellett volna fiatalosabbá tennie. Két év után azonban az igazgatótanácsa leváltotta Bartzot, és új vezérigazgató keresésébe kezdett.

Az átmeneti időszakban a cég pénzügyi vezetője irányította a vállalatot. A most távozó Thompsont negyed évnyi keresés és tárgyalások után vették fel. Az ő helyét átvevő Ross Levinsohnt, aki Rupert Murdoch médiabirodalmánál, a NewsCorpnál bizonyított korábban, már rövidebb idő alatt találták meg.

Nem látni, hogy mi az irány

A Yahoo a Google-hez hasonló óriáscéggé nőtte ki magát a kétezres évek fordulóján, ám rendkívül sokat veszített pozíciójából. 2006-ban még az amerikai hirdetési piac közel 16 százalékát birtokolta a cég, mára ez tíz százalék körülire olvadt - írja az eMarketer adataira hivatkozva a Guardian brit napilap. Thompson egyik feladata a cég átstrukturálása lett volna, a vezető többek között kétezer munkahely megszüntetéséről is beszélt korábban. A költségek visszaszorítása azonban hosszútávú stratégiának nem elegendő. A Facebook vagy a Google fejlesztéseire a cégnek egyelőre nincs válasza, az igazgatók hektikus cserélgetése pedig tovább rombolja a cégbe vetett bizalmat.