A TikTok vidéken tarol, az online vásárlás a nők, a mobilbank a férfiak körében kedvelt.

A Facebook a legnépszerűbb alkalmazás a magyar felhasználók körében, a TikTok pedig főként a vidéki kisvárosokban tartozik a kedvenc appok közé, derült ki a Huawei megbízásából készített felmérésből. A vállalat 4000 válaszadó telefon- és apphasználati szokásait vizsgálta, megállapítása alapján a magyarok átlagosan csak 30 appot használnak a világátlag 60-nal szemben.

A kép csak illusztrációForrás: Andrea Piacquadio / Pexels

A felmérés eredménye azt mutatja, hogy jelentősen eltér a nemek között a tartalomfogyasztás módja. Az alkalmazások letöltése a férfiakra sokkal inkább jellemző (40%), mint a nőkre (30%), utóbbiak inkább a kívánt szolgáltatás weboldalát nyitják meg. A nők előszeretettel használják akár a közösségi médiát is ezen a módon (32%) a natív alkalmazásokkal (30%) szemben.

Az életkor szerinti megoszlás azt mutatta, hogy a 18–24 éves generáció jellemzően alkalmazásokat tölt le; sokkal kisebb arányban használ weboldalakat (29,73%), mint a többi korosztály (40,16%).

Tarol a kisvárosokban a TikTok
Arra a kérdésre, hogy milyen típusú alkalmazások feltétlenül szükségesek számukra, a legtöbben a közösségimédia-appokat (18,3%), a játék- és szórakoztató alkalmazásokat (11,5%) valamint a zenét (17,6%) jelölték meg. Ugyanakkor kevesebben tartják elengedhetetlennek az utazással és életmóddal (sport, fitnesz, randevú stb.) kapcsolatos alkalmazásokat, ezeket töltik le a legkisebb számban még a 18–24 éves korosztályban is.

A nemek eloszlását tekintve a nők körében népszerűbbek az online vásárlási appok, mint a férfiak körében (10,7% vs 7,9%), a férfiak viszont a mobilbank alkalmazásokat részesítik előnyben (13,6% vs 11,6%).

Az appok népszerűségét nemcsak az életkor és a nem befolyásolja, hanem a lakóhely is.

Az ételek és élelmiszerek kiszállításával kapcsolatos alkalmazások sokkal népszerűbbek Budapesten (7,1%), mint vidéken (4,8%). Az online vásárlási alkalmazások azonban fontosabbak azoknak a felhasználóknak, akik Budapesten kívül élnek (9,7% vs. 8,7%). A banki alkalmazások használata viszont a fővárosban (27,1%) és a megyeszékhelyeken (28,3%) magasabb az országos átlagnál (22,8%). Meglepő módon a TikTok pedig a kisvárosokban jóval népszerűbb (13,9%) az átlaghoz képest (8,5%).

Melyik appok a nyerők?
A válaszok szerint a magyar felhasználók körében leggyakrabban használt alkalmazások ilyen sorrendben a Facebook (73,5%), a Messenger (46,95%) és az Instagram (38,06%). Az összességében a legkevésbé fontos alkalmazáskategóriába az életmóddal (3,1%), az utazással (5,1%) és az élelmiszer-szállítással (5,2%) kapcsolatos appok tartoznak.

Vannak olyan, minden korosztály körében kedvelt alkalmazások, mint a Facebook, „fiatalosak", mint a Messenger, az Instagram, a YouTube, a TikTok vagy a Spotify, és az olyan appok, melyek főként az idősek körében népszerűek, például a Viber.

A válaszadók 71%-ának kevesebb, mint 30 alkalmazása van a mobiltelefonján, ebben egyetlen korosztályban sincs szignifikáns differencia. A 40-nél több alkalmazással rendelkezők Budapesten (19%) vagy a megyeszékhelyen (16%) élnek.

A kutatás eredményéből kiderült, amíg a fiatalabb generáció (18–24 év) nagyobb valószínűséggel tölt le plusz alkalmazást egy új funkció miatt, addig az idősebb korosztályok inkább teljesen lecserélik a meglévőt egy jobbra, amiben az előző appnál fejlettebb funkciók is megtalálhatók.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!