A hegyre is felmászik ez az elektromos roller

xiaomi electric scooter 4 pro, teszt, elektromos roller
Az egyik legújabb Xiaomi roller felmegy a hegyre is.
Vágólapra másolva!
Kpróbáltuk a Xiaomi új elektromos rollerét a beszédes nevű Xiaomi Electric Scooter 4 Pro-t. Sokkal életképesebb, mint az elődje.
Vágólapra másolva!

A kicsi-kompakt elektromos járművek, köztük a rollerek sosem látott népszerűségnek örvendenek. Mindez persze abszolút érthető, hiszen e berendezések számtalan hasznos tulajdonsággal bírnak. A nagy sikert mi sem bizonyítja jobban, hogy rengeteg cég próbál érvényesülni ezen a területen, köztük az olyan, alapvetően más termékkategóriák révén ismertté vált konszernek, mint például az Acer vagy a Xiaomi. Ez utóbbi holding rövid idő alatt egész komoly választékot épített ki ebben a szegmensben, és a portfoliójukban az olcsóbb, limitált képességekkel rendelkező darabok mellett felbukkantak a nagyobb tudású modellek is.

Az egyik legújabb Xiaomi roller felmegy a hegyre is. Forrás: Origo

Ezek közé tartozik, legalábbis papíron a Xiaomi Electric Scooter 4 Pro, amely nem rég érkezett meg az országba. Az előzetesen rendelkezésre álló információk alapján nagyon ígéretesnek tűnt, és mindenképpen szerettük volna kipróbálni. A magyar főváros ugyanis nem a rollerek álma, hiszen nagy a kiterjedése, ráadásul egy részén hegyek találhatóak. Kíváncsiak voltunk, hogy a szerkezet egy ilyen nehéz, sok kihívásokkal teli terepen is megállja-e a helyét.

Xiaomi Electric Scooter 4 Pro - kényelem, biztonság

Az mindenesetre tény, hogy a kényelem és biztonság terén megfelel az elvárásoknak. Az összeépítés minősége hibátlan, az alkatrészek nem lötyögnek, a fellépő nem csúszkál, a kezelőszervek jól helyen vannak. A kormányrúd lehajtható, aminek köszönhetően egyszerűen bepakolható egy autóba. A súlya 17,8 kilogramm, aminél ma már vannak lényegesen könnyebb e-rollerek is. Ez hátrány lehet olyankor, ha emeletre kell felcipelni, mert ez a tömeg azért egy gyengébb hölgynek, gyereknek vagy idős embernek már problémát okozhat.

A kerekek defektállóak. Forrás: Origo

10 hüvelykes pneumatikus, azaz felfújható gumiabronccsal látták el, amely jobb, mint a tömör gumis megoldás, hiszen elnyeli a rázkódás egy részét. Ráadásul ellátták egy speciális öntömítő géllel, ami a defektet azonnal megszünteti, és lehetővé teszi, hogy a sofőr elguruljon egy szervízig. Az úttartása megfelelő, legalábbis ahhoz képest, hogy egy rollerről van szó, hiszen azért e téren az ilyen kis kerekű járművek nem versenyezhetnek még egy kerékpárral sem, amely jóval stabilabb.

A fék rendben van. Forrás: Origo

Az első kereket blokkolásgátló fékrendszerrel látták el, hátulra pedig egy tárcsafék került. A tapasztalataink szerint a fék jól működik, a féktávolság viszonylag rövid, és biztonságosan meg lehet vele állni, még leejtőn lefelé is. Az első és hátsó lámpák sem hiányoznak róla, amelyek természetesen az integrált akkumulátorról kapják az energiát. Ezek fénye kellően erős, így este, szürkületkor is jól lát minket a többi közlekedő már messziről is, amellett, hogy mi is láthatjuk az utat.

A kormány közepén helyet kapott egy multifunkciós kijelző, amely informál a sebességről, az aktuális üzemmódról, és az akkumulátor állapotáról is.

A fénye kellően erős, így akár nap közben is látható marad, kivéve, ha direkt rátűz a fény, de ez azért tolerálható.

A műszerfal nappal is jól látszik. Forrás: Origo

A modell összekapcsolható a gyártó saját applikációja révén telefonnal is. A mobilon futó szoftveren megjelenik az akkumulátor pontos töltöttsége, valamint aktiválható az immobilizer is, ami megnehezíti a jármű eltulajdonítását. Azért itt fontos megjegyezni, hogy mégiscsak egy viszonylag egyszerűen mozgatható eszközről van szó, amelyet pont emiatt érdemes leláncolni vagy lelakatolni. Az említett applikáció magyarul sajnos nem tud, de mivel egy meglehetősen egyszerű programról van szó, kevés opcióval, ezért a kezelésébe hamar belejöhet bárki. Ráadásul nem is feltétlenül szükséges használni, A Xiaomi Electric Scooter 4 Pro enélkül is gyakorlatilag egy teljes értékű eszköz.

Hogy megy?

Az alapok tehát rendben vannak, de azért nyilván az is sokat számít, hogy mennyire megy jól egy ilyen szerkezet. Nos, e tekinteben a kínai nagyválallalat elektromos rollerje abszolút elsőrangúan teljesített nálunk. A 700 wattos motorral felszerelt berendezés maximális végsebessége 25 km/h, de ez érezhetően szoftveresen szabályozott, hiszen leejtőn lefelé sem lehet ennél jobban felgyorsítani. Ez a korlátozás abszolút érthető és szükséges is, hiszen sokan vannak, akik nem lennének képesek uralni ennél nagyobb sebesség mellett a járművet.

Igazi városi vagány. Forrás: Origo

Ez a végsebesség egyébként a rollerek esetében általánosnak mondható, tehát e tekintetben nem lóg ki a sorból a Xiaomi masinája. A termék gyorsulása kiváló, nem kell attól tartania a sofőrnek, hogy tötymörgéssel tartja majd fel társait, vagy a többi közlekedőt. A legtöbb megvásárolható e-roller nagy gyengesége, hogy az emelkedőket igen rosszul vagy egyáltalán nem bírják. A tapasztalataink szerint azonban Xiaomi Electric Scooter 4 e tekintetben kilóg a sorból.

A masina ugyanis a komolyabb kaptatókat is igen jól bírja, még a Budai Várba, sőt a Normafára is gond nélkül fel tudtunk vele gurulni.

A nyomaték tehát megfelelő, és ez a városi közlekedés során igen fontos, akár vásárlási döntést befolyásoló szempont is lehet.

Meddig bírja?

Mint ahogyan az is, hogy a hatótávolsága a megszokottnál lényegesen nagyobb. Akkumulátora a gyártó szerint 55 kilométer megtételére képes egyetlen feltöltéssel. Mi ennél tíz kilométerrel kevesebbet tudtunk kihozni belőle, de ez még mindig kiváló érték.

Az akkumulátor a megszokottnál nagyobb hatótávolságot biztosít. Forrás: Origo

Ez, a megszokottnál lényegesen nagyobb akkumulátor az oka annak, hogy a jármű meglehetősen nehéz. A telepet egyébként durván 6 óra alatt tölti maximumra, tehát ha lemerül, akkor azért nem suhanhatunk azonnal tovább.

Megéri a Xiaomi Electric Scooter 4 Pro?

A Xiaomi Electric Scooter 4 ár/érték arányban egyike a jelenlegi legjobb, legálisan megvásárolható elektromos rollereknek Magyarországon. Biztonságos, kényelmes, a teljesítménye és az üzemideje is remek. A korábban nálunk járt kistestvérét minden tekintetben felülmúlja. Nem spóroltak tehát a mérnökök, és ez viszont az árán is visszatükröződik. Negyedmillió forintba kerül, ezzel pedig jelenleg egyértelműen a magasabb árú készülékek közé tartozik. Viszont mindezzel együtt azt mondhatjuk, hogy ennyit bőven megér, mert egy olyan e-rollert kap cserébe az ember, amely nagy kihívást jelentő körülmények között is helyt áll.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!