Csatát vesztett a Jóban-rosszban

Vágólapra másolva!
Nagy különbséggel lemaradt a nézettségi versenyben a TV2-s Jóban-rosszban január 24-i epizódja, amely a szappanopera első, hétköznap sugárzott része volt.  A csatorna képviselői már a műsor indulása előtt bejelentették, nem meglepő, ha egy új produkció eredménye hullámzó, ezért hagynak időt a sorozat megerősödésére.
Vágólapra másolva!

Első körben nem tudta kikezdeni a Fókusz népszerűségét a TV2 új szappanoperája, a Jóban-rosszban. A napi sorozat első, hétköznap vetített része - amelynek folytatásait hétköznaponként este 7 és fél 8 között láthatják a nézők - 1 millió 370 ezer embert vonzott, míg riválisa, az RTL klubos bulvárhíradó 1 millió 960 ezret. A majdnem másfélszeres különbség sokkal nagyobb, mint a két csatorna előző hétfőn elért eredménye közötti eltérés. A Jóban-rosszban hétköznapi premierjét megelőző hétfőn, január 17-én a TV2 este 7-től az Aktív-ot sugározta, amelyre akkor 1 millió 602 ezren voltak kíváncsiak, a párhuzamosan futó Fókusz-ra pedig 1 millió 748 ezren.

A kereskedelmi tévék fő célközönségét, a 18-49 év közötti csoportot tekintve sem volt siker a kezdő körénél tartó Jóban-rosszban. Az 50 év alatti felnőttek közül a TV2-s kórházsorozatot 594 ezren választották, a Fókusz-t 776 ezren, vagyis a fiatalabb nézők esetében sem módosult lényegesen a két műsor teljes lakosság körében elért közönségaránya.

Jobban fogadták a nézők a Jóban-rosszban egyórás bevezető részét, amelyet még január 23-án, közvetlenül a Napló után vetített a TV2. A különleges vasárnapi adást a teljes lakosságból pár százezerrel kevesebben nézték, mint az MTV-s Névshowr-t, de a fiatalabbak közül a többség az új szappanopera bemutatkozó epizódjára kapcsolt.

A hullámzó eredmények lehetősége már a Jóban-rosszban indulása előtt szóba került a TV2 sajtótájékoztatóján, ahol a csatorna képviselői bejelentették, hagynak időt a sorozat megerősödésére. "Gyakran jól indul egy sorozat, aztán kicsit visszaesik, majd lassan építkezni kezd. Az RTL napi szappanoperája is igen lassan indult be az elején, mi is türelmesek leszünk, 2005-ben biztosan megy a Jóban-rosszban"- mondta korábban Kereszty Gábor, a TV2 vezérigazgatója.

A TV2-s tervek megvalósulása több év után a legnagyobb változást jelentené a magyar nézők hétköznapi főműsoridős választásaiban, amelyek elsősorban az RTL Klub produkcióira esnek. A piacvezető csatorna - bár hétvégéken gyakran alulmarad a TV2-vel szemben - hétfőtől péntekig általában verhetetlen, amikor a Balázs-Mónika-Híradó-Fókusz-Legyen ön is milliomos-Barátok közt műsorláncot sugározza.