Manapság már rengeteg a tévésorozat, egyszerűen befogadhatatlan mennyiségben ömlenek ránk a szériák, sokszor nehéz is eligazodni a végtelennek tűnő programáradatban. Ebben kíván segíteni a Rotten Tomatoes nevű adatbázis, amely a megjelent kritikák alapján értékeli százalékosan a produkciókat – így nemcsak ajánl, de abban is tanácsot ad, hogy mely sorozatokat kerüljük el messzire. Bemutatunk pár szériát a legrosszabbak közül, amelyek igen alacsony értékelést kaptak az oldalon.

Ha valaki nem ismerné, a Rotten Tomatoes egy 1998-ban indult filmes és tévés adatbázis, amely a felhasználók átlagértékelése mellett a különféle kritikákat is gyűjti, hogy azokból is vonjon egy százalékos értékelést.

Mondanunk sem kell, a 100 százalékot nem könnyű elérni, hisz ritka, hogy egy darab minden, az oldalon megjelenő kritikusnak maradéktalanul tetsszen, de legalább ilyen nehéz a 0 százalékot is elérni, hisz olyan is ritkán adódik, hogy egy sorozat egyáltalán ne fogjon meg senkit.

Ha csak a kritikusi – és nem a felhasználói – értékeléseket vesszük alapul, így is találunk az oldalon jó pár gyenge produkciót, hisz 59 százalék alatt már minden a "rohadt" kategóriába tartozik. Íme, pár széria, amelyet kimondottan utáltak a kritikusok.

Hand of God – 30 százalék

Ron Perlman sorozata ígéretesen indult, de hamar kiesett a kritikusok kegyeiből, zavarosnak, a témájához képest súlytalannak érezték. A történet középpontjában egy bíró állt, aki fia öngyilkossági kísérlete után Isten felé fordult, majd úgy érezte, hogy az Úr hangját hallja a fejében – és ez alapján próbált ítéleteket hozni a tárgyalóteremben is.

Gyilkos elmék: Túl minden határon – 25 százalék

A Gyilkos elmék spin-offja korántsem volt olyan sikeres, mint a tizenöt évadot megért anyasorozat: csupán két szezon után elkaszálták, hiába volt a főszereplője a New York-i helyszínelők-ben már bizonyított Gary Sinise. A széria az FBI azon egységét mutatta be, amely a külföldön bajba került amerikaiaknak segített, olyan sok borzalom történt azonban benne, hogy a kritikusok egy része szerint csak az idegengyűlöletet erősítette.

Donny! – 23 százalék

Donny Deutsch reklámszakember pár saját talkshow után úgy döntött, hogy önmagáról forgat egy szériát: ebből lett a Donny!, amit már 2015-ös indulásakor kétkedve fogadtak a kritikusok. A produkcióval a legnagyobb baj talán az volt, hogy Deutsch alapvetően vígjátéksorozatnak szánta, de aztán inkább a vagyonával és a hódításaival kérkedett benne, cseppet sem önironikus módon.

Heartbeat – 20 százalék

A kórházas sorozat egy női sebészről szólt, aki szívátültetésekre specializálódott, miközben két orvos között őrlődött – egyébként pedig volt két gyereke egy férfitól, aki azóta meleg és híres lett. A főszereplővel már a leírás alapján sem azonosulhattak könnyen a nézők, a többi karakter pedig jórészt klisékből épült fel, így a produkciót sem tudták hitelessé tenni az alkotók.

Lapozzon, még csak most jönnek a legrosszabb szériák!