Brazília: országimázs 2.0

Vágólapra másolva!
Turisták is föltölthetnek igényesebb mozgóképet brazíliai nyaralásukról a Brazil Turisztikai Hivatal most indított honlapjára. Az interaktív kezdeményezés a közösségi média erejével szépíti Brazília országimázsát, nem utolsó sorban időben elindítja a 2014-es foci-vb és a 2016-os olimpiai játékok marketingkampányát. A videomegosztós márkacsatornák ötletét Brazília továbbgondolta, és akár trendet is csinálhat. 
Vágólapra másolva!

A márkacsatornák a YouTube közreműködésével létrehozott, videókkal feltöltött közösségi oldalak, egyben a turisztikai hivatalok saját honlapjai, amelyek egyáltalán nem úgy néznek ki, mint ahogy azt korábban megszoktuk. Nincs pr szöveg és negédes köszöntő, nincs unalmas országismertető és történelmi összefoglaló, és nincs a röhejes villámnyelvlecke sem.

Az úgynevezett márkacsatornák, vagy hivatalos videocsatornák lényege nem is a szájbarágás, hanem az, hogy az adott országot bemutató rövidfilmeket egy helyre gyűjtsék, és a későbbiekben egyfajta rajongói oldalt alakítsanak ki. Mivel az ötletgazdák szerint még a legszebben megfogalmazott cikk sem tudja azt a hatást elérni, mint amit egy jól szerkesztett kisfilm, ezért ezek az oldalak nem olvasmányt akarnak a látogatók kezébe adni, hanem mozgókép hatására építenek.

Forrás: AFP

Brazília újított: élmény-és videómegosztás térképes helymeghatározással

A brazilok annyiban újították meg a márkacsatornás ötletet, hogy a VisitBrasil című oldalukon nemcsak szórakoztatnak, hanem egyben informálnak is. Az osztott képernyő egyik oldalán a YouTube bejátszás pereg, a másikon pedig a Google Maps megmutatja filmben szereplő régió vagy város helyét.

Eddig csak saját promóciós céllal készült látványos imázsfilmek voltak láthatók, mostantól azonban a turisták is megoszthatják saját élményeiket, és feltölthetik a Brazíliában készült videofelvételeiket. Videóüzenetet is küldhetnek, saját véleményükkel, észrevételeikkel. Ajánlhatnak programot, javasolhatnak túrát, szálláshelyet és tippeket is adhatnak egymásnak sőt, adott esetben le is beszélhetik egymást mondjuk egy túraútvonalról.

Forrás: rio2016.org.br
Látványtergv az olimpiai faluról

A márkacsatornán ugyanis idővel feltűnhetnek negatív hangvételű, csalódott videóüzenetek is. Ezek amellett, hogy éberségre ösztönzik a hivatal munkatársait, fontos információkat juttatnak el a turistákhoz. Az utazók szempontjából tulajdonképpen ekkor nyeri el az értelmét az oldal. Addig főleg információgyűjtésre, illetve utazás előtti tájékozódásra érdemes használni a márkacsatornákat. Ha például nem tudunk választani két helyszín vagy program között, egy-egy rövidfilm segíthet.

A brazilok nem titkolt szándéka, hogy 2020-ig 113 százalékkal növeljék a turistaérkezések számát, és a hogy nézőszámok tekintetében jó előre megalapozzák a 2014-es foci-vb és a 2016-os olimpiai játékok sikerét.

Sz.K.