Vágólapra másolva!
A Nemzetközi Automobil Szövetség tovább szigorítja a mozgó aerodinamikai alkatrészek kiszűrésére irányuló ellenőrzéseit, már a következő, a Kanadai Nagydíjtól.
Vágólapra másolva!

A Nemzetközi Automobil Szövetség tovább szigorítja a mozgó aerodinamikai alkatrészek kiszűrésére irányuló ellenőrzéseit, már a következő, a Kanadai Nagydíjtól.

A szigorítás mellett azután döntöttek, miután a Spanyol Nagydíjon a belső kamerás felvételeken jól látszott, a Red Bull Racing autójának hátsó szárnya nagy sebességnél függőleges irányban is elmozdult, ezzel is jogtalan előnyhöz juttatva az energiaital gyárosokat.

A fokozott ellenőrzés jegyében, a szárnyakat ezentúl nem csak vízszintesen, hanem függőlegesen is 500 Newton-os terhelésnek vetik alá. Emellett csökkentik a kilengés mértékét is, hiszen ilyen erőbehatás mellett az eddigi öt milliméter helyett csak két millimétert mozdulhatnak el az elemek.

Érdekesség, hogy a flexibilis szárnyak miatt a tavalyi Kanadai Nagydíj előtt is voltak változások. Akkor az FIA kötelezte a csapatokat, hogy a hátsó szárnyelemek közé tegyenek távtartókat, ezzel is akadályozva azok elhajlását. Igaz az idei év tanulságai miatt úgy tűnik, ezen intézkedések nem szorították vissza a mozgó aerodinamikai alkatrészek alkalmazását a Forma-1-ben.