Vágólapra másolva!
Számtalanszor hallani, hogy a karrierépítés egyik legfontosabb eleme a tudatos kapcsolatépítés. Egy nagy multinacionális cég egykori dolgozói "kapcsolati kört" hoztak létre tavaly, és novemberben már másodszor találkoztak. Hasonló kezdeményezéssel egyelőre a céges világban nem találkoztunk, a felsőoktatásban vagy különféle ösztöndíjszervezetekben viszont gyakori.
Vágólapra másolva!

Csík Klára kilenc éven át dolgozott a háztartási cikkeket forgalmazó Unilevernél értékesítési és trade marketing igazgatóként. Ő volt az egyik kezdeményezője a VUKK (Volt Unileveresek Kapcsolati Köre) elindításának, amely az egykoron a vállalatnál dolgozókat fogja össze. "Ahhoz, hogy létrejöjjön nem kellett más csak valaki, aki megszervezi és összefogja. Ez volt most a második találkozó, amire összesen 150-en jelentkeztek, és végül 90-en gyűltünk össze" - mondja.

Az üzletről szólnak a találkozások

A zárt klub tagjai évente összesen egyszer ülnek össze, azonban a főszervező szerint ez sem véletlen. "Ezek nem baráti, hanem potenciális üzleti kapcsolatok. Az ember a barátaival találkozik sűrűbben is, azonban ennek a kezdeményezésnek nem az a célja, hogy szoros baráti kapcsolatokat hozzunk létre" - fejtette ki Csík Klára.

A VUKK-ba bekerülni Unileveres előélet nélkül nem lehet. "Jelenleg 130 cégből 150 ember tagja a VUKK-nak, akik főleg az Unilever korábbi menedzsereiből, közép- és felsővezetőiből kerülnek ki. Emellett igyekszünk együttműködni az Unilever mai vezetőségével is, akik egyébként támogatnak bennünket. A mostani találkozóra például meghívtuk a vállalat jelenlegi igazgatóságát, akik közül jó néhányan meg is jelentek az eseményen" - mondja Csík Klára, aki szerint ez a szerveződés előnyös a cégnek is. "A vállalat ismeri ezeket az embereket, hiszen egykoron ők maguk választották ki őket. Egy-egy betöltendő pozíció esetén pedig kifejezetten előnyükre válhat, ha a VUKK-on keresztül a régi kollégákkal könnyebben fel tudják venni a kapcsolatot és adott esetben akár vissza is csábíthatják a céghez."

Az évi egy találkozó lehetőséget nyújt arra, hogy később a résztvevők már maguk tudják ápolni kapcsolataikat. "A rendszeres kapcsolattartás időigényes és fárasztó tevékenység, de megvan a maga eredménye" - mondja a szervező.

Tanácsos már a szervezésbe is beszállni

Gerlei Béla karrier-tanácsadó számára nem ismeretlen az ilyesfajta kezdeményezés, véleménye szerint nem csak részt venni érdemes a találkozókon. "Ha lenne olyan ügyfelem, aki az említett cég korábbi alkalmazottja volt, akkor azt javasolnám neki, hogy ne csak ellátogasson ezekre a találkozókra, hanem vegyen részt aktívan a szervezésben is. Így még jobban fel tudja magára hívni az "elit klub" figyelmét. Más külföldi cégeknél is hallottam hasonló kezdeményezésről. Nagyon jó és hasznos ötletnek tartom. Kicsit hasonló az amerikai egyetemekhez, ahol még évtizedekkel a diplomázás után is tartják a szakmai kapcsolatot az egykori évfolyamtársak és ha úgy adódik, hozzásegítik egymást a jó lehetőségekhez. Ezen kívül azt sem szabad elfelejteni, hogy a kezdeményezés magának a cégnek is jó reklám."

A VUKK-találkozó mindig egy konkrét mottó köré épül. Idén a tagok a "Hogyan legyünk külföldön sikeres menedzserek?" témában fejtették ki a véleményüket. Kíváncsiak voltunk, hogy mi a véleménye a kezdeményezésről magának az Unilevernek, ám megkeresésünkre eddig nem érkezett válasz.

Dorofejev Tamara