Vágólapra másolva!
Az Exeo olyan, mintha az előző A4-es egy olyan modellfrissítésen esett volna túl, amelyben véletlenül a márkajelzést is kicserélték. Megérkezett a legjobb Seat, amely valójában Audi.
Vágólapra másolva!

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Az új Exeo ugyan kevésbé illeszkedik a jelenlegi márkaarculatba, de legalább ez a legjobb modelljük. Minőségi ugrást jelentenek az Audi gének
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Végy egy kifutó prémium modellt, cserélj le rajta egy pár apróságot, majd forgalmazd tovább egy alacsonyabban pozícionált márkádnál, mint új modell! Eddig is csodálkoztam rajta, valamelyik konszern miért nem használta még ezt az ötletet. A Volkswagen csoport most megtette. Az ötlet zseniális, hiszen megspórolta a fejlesztés költségeket, és az gyártósorokat sem kell átállítani. A Seat esetében azért annyi történt, hogy a komplett gyártósort átköltöztették Martonellbe, de ez még mindig töredék költség ahhoz képest, amennyibe egy új modell kifejlesztése került volna. Emellett ugyanazokra az alkatrész-beszállítókra támaszkodhatnak, és valószínűleg a beszerzési árak is csökkennek, hiszen ezzel nekik sincs költségük.

Költözködés

Ahhoz, hogy a Seat Exeo projekt kihirdetése után 18 hónappal már kész autók gördüljenek le a spanyolországi futószalagról, logisztikai és szervezési bravúrt kellett végrehajtani, mivel egy komplett gyártósort és karosszériaüzemet kellett országokon keresztül átköltöztetni. Több mint 1200 kamion hordta nyolc héten keresztül a németországi Ingolstadtból Martorellbe az A4-es, pontosabban mondva az Exeo gyártásához és összeszereléséhez szükséges felszereléseket. Ennek kapcsán egy teljesen új, 15 ezer négyzetméteres karosszériaüzemet is építettek Spanyolországban, ahol napi 450 autó szerkezeti elemeit tudják előállítani. Egy kész Exeo megszületéséhez 25 és fél óra szükséges, és a gyártási folyamatok minősége - a Seat ígérete szerint - a német anyacég szintjét üti meg egy sereg minőség-ellenőrzési szabványnak köszönhetően.

Forrás: Seat

Alaposan kibővítették a Seat Martorellben lévő gyárát



A Seat tehát igazán könnyedén oldotta meg a Toledo pótlását, amely nem éppen fényes sikereket ért el, ezért idén nyáron le kell állítani a gyártását. A spanyolok előtt két lehetőség állt, amelyből az olcsóbbikat választották. Nem csak ezért jártak azonban jól ezzel az ötlettel, hanem mert így egy füst alatt azt is elérték, hogy az új autójuk jobb minőségű.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Oldalnézetből nézve sokáig kellene győzködni egy vásárlót, hogy ez nem Audi

Csúcsminőség - erre voltak a legbüszkébbek a hazai bemutatón, ami nem is csoda, hiszen az Exeo egy három évvel ezelőtti Audi A4-es. Akkor még egy prémiummárka egyik legsikeresebb modellje volt, most meg némileg módosítva a Seat megítélését - és eladási statisztikáit - javíthatja.

Sokan fintorgnak az Exeo láttán, hogy van a spanyoloknak képük egy régi modellt újnak beállítani. A Seatnak viszont nem rossz az, ha egy három évvel ezelőtti prémium modellt jóval kedvezőbb áron kínálhat. Lehet, hogy pont ez fogja megmenteni a márkát: garantált a minőségi ugrás, miközben az árak mégsem szállnak el.

Egy érdekes A4-es teszt

Fotó: Hajdú D. András [origo]

A csúcsváltozathoz már két oldalt kivezetett kipufogó jár
(A képre kattintva eljuthat a korábbi A4-es Audi teszthez!)


A sajtóbemutatón két modellt lehetett megcsodálni. Az egyik egy 143 lóerős közös nyomócsöves dízel motorral és Style felszereltségi szinttel rendelkező autó volt, a másik pedig a csúcsváltozat. A kétliteres TSI 200 lóerős, emellé még a Sport csomagot is társították. Elég meggyőző volt, kicsit vágytam rá, hogy kipróbáljam. Beértem a szerkesztőségbe és megnéztem, nem írtunk-e már ugyanerről az autóról Audi színekben. És de. Ugyan a quattro négykerék-hajtást a Seat esetében ki kell venni a képletből, de a többi ugyanaz. Olvassák tehát el, milyen lehet az Exeo csúcsváltozata!