Jön az új Suzuki Swift is - 2010 autós újdonságai

Vágólapra másolva!
Nehéz évet zárt az autóipar 2009-ben, a gyártók rengeteg új modell bemutatásával próbálnak kitörni a válságból. Jön az új Suzuki Swift, a terepjáró Dacia, a hibrid Honda sportkocsi, az elektromos Mitsubishi és a kéthengeres Fiat. Lássuk a legjelentősebb modelleket!
Vágólapra másolva!

Alfa Romeo

Forrás: Alfa Romeo

A sportos olasz márka idén végre leváltja a kiöregedett 147-est a vadonatúj padlólemezre épülő Giuliettával. Csak ötajtós karosszériával forgalmazzák majd a 4,35 méter hosszú alsó-középkategóriás modellt, valamikor nyár elejétől, 1,4-es MultiAir benzinmotorokkal és a Multijet dízelek második generációjával, de a start-stop rendszer sem marad ki. A pár hónappal utána érkező QV elnevezésű sportváltozatba 1,75 literes turbómotor kerül 235 lóerővel és dupla kuplungos váltóval. Eltörpül a Giulietta fontossága mellett, hogy a Brera és a Spyder is megkapja az 1,75 literes, 200 lóerős turbómotort a 159-esből.

Aston Martin

Forrás: Aston Martin

A brit sportkocsigyártó tavasszal végre elkezdi árusítani a négyajtós Rapide-ot, amely a Porsche Panamera méltó kihívója lesz. Orrában a márka hatliteres, V12-es motorja teljesít majd szolgálatot, 470 lóerejével 5,1 másodperc alatt gyorsítja fel az Ausztriában készülő autót 100 km/órára. Vele szinte egyszerre érkezik a márka valaha volt legdrágább és leggyorsabb autója, a 700 lóerős One-77. Ára 1,3 millió euró lesz, végsebessége pedig eléri a 354 km/órát. Mégsem ez lesz a legérdekesebb újdonságuk. Ősszel kezdik el ugyanis a Toyota iQ átszabott változatát árulni Aston Martin Cygnet néven. A kizárólag az Aston Martin tulajdonosok által elérhető miniautó közel kétszer annyiba fog kerülni, mint a Toyota-verzió, pedig csak igényesebben berendezett belső térével, és Aston Martinokra emlékeztető külsejével nyújt többet nála. Az 1,3 literes motorral hajtott városi szaladgálós legfontosabb feladata, hogy csökkentse a márka flottafogyasztását.

Audi

Forrás: [origo]

A Volkswagen prémiummárkája 2010-ben sem lustálkodik, legfontosabb újdonságuk a Volkswagen Polo alapjaira épített A1 lesz. A kisautóról eddig csak egy, a reklámfilm forgatásán készült fotó került föl a világhálóra. A Mini ellenfelének szánt háromajtós már a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozhat, de a szalonokba csak ősszel fog megérkezni. Motorjai a Polótól érkeznek, a csúcsot vélhetően az 1,4-es TSI jelenti majd 170 lóerővel az S1-ben. Év végén az ötajtós Sportback változatáról is lehull a lepel, azt azonban csak 2011-ben kezdik árusítani. Jóval hamarabb, már tavasszal megérkezik a kereskedésekbe az A8 új nemzedéke, a TT iránt pedig egy őszi modellfrissítéssel tartják fenn az érdeklődést. Érkezik még a vászontetős R8 Spyder is, nyár környékén, a kupéval azonos V10-es motorral, de 100 kilogrammal nehezebben, és természetesen magasabb árral. Év közben a Mercedes CLS ellenfelének szánt A7 szériaváltozatát is megismerhetjük.

BMW

Forrás: BMW

A BMW-nél az új 5-ös sorozat tavaszi piaci bevezetése a legfontosabb esemény 2010-ben. A 4,9 méter hosszú felső-középkategóriás autó ősszel már kombiként is bemutatkozik, és valószínűleg hibridként is elérhető lesz. Talán az új M5-öst is megismerhetjük, ebben KERS-szel kiegészített biturbó V8-as benzinmotor váltja a régi V10-est. Szintén ősszel láthatjuk először az új X3-ast, amely az időközben megérkezett X1 miatt jóval nagyobb lesz a régi generációnál. Gyártását Ausztriából az Egyesült Államokba költözteti a gyár, technikai újdonságai közül a nyolcfokozatú automatikus váltó és a start-stop rendszer érdemel említést. Tavasztól lesz rendelhető a modellfrissítés utáni 3-as kupé és kabrió, akárcsak az enyhe hibrid 7-es, és a teljes hibrid X6-os. Nyáron az X5-ös is átesik az első fazonigazításon.

Citroën

Forrás: Citroen

Márciustól lehet megvásárolni az új C3-ast négyféle benzines és négyféle dízelmotorral, 60-tól 120 lóerőig. Mivel a tengelytáv és a magasság sem változott, belső méretnövekedésre nem nagyon lehet számítani, a minőség és a felszereltség viszont sokat javult. Az alapmodell 3,2 millió forinttól lesz elérhető légkondicionáló és menetstabilizáló nélkül. A Mini ellenfelének szánt háromajtós, DS3 nevű prémium kisautóra kicsit tovább kell várni, az ugyanis csak április-május környékén érkezik, egyelőre ismeretlen áron, ám a C3-nál jóval gazdagabb alapfelszereltséggel, erősebb motorokkal és sportosabb futóművel. Ősszel modellfrissítésen esik át a C4 Picasso, lehet, hogy az új C4-est is megmutatják a Párizsi Autószalonon, amelybe a BMW-féle háromhengeres turbómotorokat is lehet majd kérni. A Mitsubishi i-MiEV elektromos mini Citroën emblémával, C-Zero néven már decemberben megérkezhet a kereskedésekbe.

Chevrolet

Forrás: Chevrolet
A General Motors olcsó márkája a januártól kapható új Sparkkal a vékony pénztárcájú vevőket szólítja meg, az alapmodell csak 2,3 millió forintba kerül. Modern formával és fiatalos utastérrel érkezik a koreai mini, motorkínálata egy egyliteres, 68 lóerős, és 1,2 literes, 81 lóerős blokkból áll. Mindkettő négyhengeres, 16 szelepes, és Euro 5-ös. A tíz centiméteres szélesség-, és háromcentis tengelytávnövekedés nemcsak az utastér helykínálatára, hanem a kanyarstabilitásra is jó hatással van. Ősszel átesik a ráncfelvarráson a Captiva szabadidő-autó, az elavult Tacumát pedig a jóval vonzóbb, hétszemélyes, Cruze-alapokra épített Orlando buszlimuzin váltja. Elképzelhető, hogy a tengerentúlon már egy ideje kapható új Camaro Európában is elérhető lesz, elsősorban azért, hogy javítsa a márka megítélését.

Chrysler/Dodge/Jeep

Forrás: Jeep

Valószínűleg már januárban, Detroitban látható lesz az Fiat segítségével alaposan átdolgozott Chrysler 300C. Vadonatúj V6-os benzinmotort kap, de a kínálatban marad a V8-as HEMI is hengerlekapcsolással. A Dodge Caliber frissített változata már az év elejétől kapható lesz szebb utastérrel és a Volkswagen helyett a Mercedestől vásárolt, 170 lóerős, 2,2 literes közös-nyomócsöves dízelmotorral. 2010-ben kapható lesz a Mercedes ML alapjaira épített vadonatúj Jeep Grand Cherokee is, háromféle összkerékhajtással, hátul is független felfüggesztéssel és opcionális légrugózással.

Dacia

Forrás: Dacia

Az év egyik legnagyobb autós szenzációja lesz a Dacia szabadidő-autójának, a Dusternek a tavaszi megjelenése a kereskedésekben. Ez lesz az első autója a román márkának, amely elérhető menetstabilizáló rendszerrel is. A 4,31 méteres SUV annyiba fog kerülni, mint egy kisautó, de belül akkora lesz, mint egy kompakt, csomagtartójának befogadóképessége 475 és 1600 liter között változhat. A jól ismert Renault-motorokkal és a felárért rendelhető, Nissan Qashqai-féle összkerékhajtási rendszerrel kifejezetten jó ajánlatnak tűnik, valószínűleg már 4x4-es verziót is lehet majd kapni négymillió forint alatt. A legnagyobb érdeklődésre a 105 lóerős 1,5-ös dízelmotorral számíthat az Aro szellemi utóda.