Bemutatkozott az Audi A6-os legkeményebb kivitele, az Avant alapjaira épített Allroad. A csúcsmodell a bevált Quattro összkerékhajtás mellett az autó méreteit minden irányban néhány milliméterrel megnövelő egyedi első-hátsó lökhárítót, műanyag sárvédő-szélesítéseket és erősebb tetősíneket, valamint szintszabályzós légrugós felfüggesztést is kapott. Az Allroadot függőleges rácsozású krómozott hűtőmaszk és az aljára elöl-hátul felerősített rozsdamentes acél burkolatok különböztetik meg, melyek megvédik a sérülésektől, ha valaki földútra hajt vele.
Bár a jövőbeli tulajdonosok többsége várhatóan nem tesz ilyet, lehetőségük mégis lesz rá, hiszen az Allroad 60 mm-rel magasabban ül a hagyományos kombinál, légrugós futóműve pedig lehetővé teszi, hogy a sofőr rossz úton, alacsony sebességnél 35 mm-rel magasabbra emelje, és ha ez sem lenne elég, cammogó tempónál további 10 mm-rel lehet javítani az esélyeit. Autópályán automatikusan 15 mm-t süllyed az elődmodellnél 70 kg-mal könnyebb karosszéria.
Az Allroad csak a legnagyobb motorokkal készül. Az egyetlen 310 lóerős háromliteres V6-os turbós benzines mellett a szintén háromliteres dízel 204, 245 és 313 lóerős duplaturbós változatban kerül bele. A legerősebb gázolajoshoz nyolcfokozatú automata, a három gyengébbik motorhoz pedig hétfokozatú duplakuplungos váltót kapcsolnak. Az újdonság tavasztól rendelhető az európai márkakereskedésekben.