Okkal izgulnak a magyar autósok, tarolhat az új bírságbomba

Vágólapra másolva!
Hamarosan indul a tengelysúlymérő rendszer objektív felelősség alapján bírságoló ága. Kiderült, hogy az autósoknak is lehet félnivalójuk.
Vágólapra másolva!

Noha a rendszer alapvetően a fuvarozókat célozza, az autósok sem lehetnek teljesen nyugodtak. A Vezess cikke szerint többen vásároltak különböző lakókocsit használtan, és használták is rendszeresen, a rendszer indulása kapcsán pedig megfogalmazódott bennük a kérdés: valóban annyi a vontatmány súlya, mint amennyi a forgalmiban szerepel?

A lap egyik olvasójának

az okmányirodában találomra írtak be súlyadatot a forgalmijába,

mert nem volt semmilyen hiteles leírásuk a lakókocsiról. Hivatalos önsúlyként 750 kiló szerepel a papírjában, megengedett össztömegként 820 kiló, miközben a mérleg szerint a valódi súlya 910 kiló.

„Úgy, hogy benne sincs az elősátor, a ponyva és a sátorvasak. Eszerint ha tök üresen húzom, máris megbírságolnak, mondván, hogy túlterhelt?” – kérdezi a férfi.

Lakókocsis berkekben állítólag sokan aggódnak,

mert az ő problémája egyáltalán nem egyedi.

Állítása szerint a nagy méretű, 5-5,5 méteres luxuslakókocsik tulajdonosai közül

egyesek eleve a valósnál kisebb számot írattak be a forgalmiba

az 1500-2000 kilós járművük súlyadójának mérséklése érdekében. Plusz azért, mert ezeket erős, szintén nagy méretű, rendre 2000 kiló körüli terepjárókkal húzzák, ami így együtt – valós súlyt számolva – már 3,5 tonna fölött van.

De kérdéses a tréleresek sorsa is, sőt ennél egyszerűbb esetek kifutása sem világos. Egy példa:

mi lesz, ha egy átlagos kisautóban öt túlsúlyos felnőtt utazik, és a súlyukkal a jármű össztömege már meghaladja a megengedettet?

A felkészülési időszak után jön a bírság? Lesz valamennyi tolerancia a rendszerben, mint mondjuk a traffipaxoknál? Egyáltalán: mennyit kell majd fizetni? Rengeteg a kérdés nem sokkal az indulás előtt.