2030-ra befejezheti az autógyártást egy itthon is népszerű nagy márka

Seat Leon
Vágólapra másolva!
A spanyol gyártó fiatalokat célzó városi mobilitási szolgáltatóvá alakulhat át.
Vágólapra másolva!
A Seat autóválasztéka Forrás: Seat

A Seat az évtized végére teljesen lemondhat az autógyártásról, és a fiatalokat célzó városi mobilitási márkává alakíthatja át magát – számolt be a brit Autocar a cég felső vezetésből származó információkra hivatkozva.

A spanyol gyártó, amelynek jelenleg az egyetlen elektromos járműve a Mó nevű robogó, a „mobilitási megoldások" egyéb szempontjait is megvizsgálná, például a mikroautókat és a e-kerékpárokat, mielőtt az Európai Unió 2035-ben betiltja a belsőégésű motorral szerelt új autók értékesítését. Azonban

2030-ig biztosan készülnek még Seat márkájú hagyományos autók

belsőégésű motorral és hibrid hajtással.

A Seat 2019-ben már bemutatott egy elektromos városi miniautó-tanulmányt, Renault Twizy-re hasonlító, kétüléses, cserélhető akkumulátoros Minimót, de az a pandémia miatt végül nem került gyártásba.

Seat Minimó, a városi szaladgálós cserélhető akkumulátorral Forrás: Seat

- mondta Wayne Griffiths a márka márciusi éves konferenciáján. A vezérigazgató szerint az elektromos autók értékesítését a Cuprára – a Seat dinamikusan növekvő egykori sportos almárkája, amely 2018-ban önállóvá vált – hagyják, hogy a két spanyol gyártó ne kannibalizálja egymás eladásait.

Egyébként a Cupra már most is rendelkezik villanyautóval, a Volkswagen ID.3-alapú Bornnal, és a következő két évben két új elektromos autót is piacra fog hozni: a nemrégiben bemutatott Tavascan szabadidő-autót 2024-ben és az Urban Rebelt kisautót 2025-ben.