Nagyasszony - Peugeot 407 2.7 HDi Tiptronic Féline

Vágólapra másolva!
A PSA termékei közül egyértelműen a Peugeot a lány, a Citroën a fiú. A 407-es pedig nem egy kis csitri, mint a 207-es, de nem is a 20-as éveit taposó 307. Ő egy jó harmincas, érett, de fiatalos asszony.
Vágólapra másolva!

Hogy miért a Peugeot a lány? Nézzék csak meg a 407-et, esetleg a 607-et, velük szemben pedig a C5/C6 párost. Előbbiekben egy vonalnyi maszkulin vonás sincs. A férfiasság helyett tízpontos, hibátlan test, telt, csókos száj (talán ehhez a mérethez passzol legjobban), és a divatos topánka kárpótol.

DE! Ne tévesszen meg senkit a forma, a 18-as kerék, még a bőr és az automata váltó sem. Az árcéduláról már ne is beszéljünk! Ez nem egy luxuslimuzin! Annak kevés lenne. Anyagminőségben, kidolgozottságban. És a beltér hanghatásai sem vehetik fel a versenyt, mondjuk a Lexus IS-sel. Viszont kellemes meglepetés, hogy a Peugeot nem is akarja annak eladni. Konkrétan ez a 407-es, ezzel a motorral és felszereltséggel egy SPORTLIMUZIN. Érdekes egy dízelmotoros franciáról ilyet mondani, de ez van...

A belső a fontos

Szokták volt mondani, ha csúnya a lyány...! Na, itt erről szó sincs, fel sem merülhet. Mert nem csak kívül, hanem belül is igencsak karban van tartva az asszonyság. Bordó bőr - elektromos fenékriszálással -, ízléssel elhelyezett ezüstös betétek, krómkarikás műszerek, dögös-vörös mutatók, számok és kapcsolók. Kell a stílust egy francia hölgynél magyarázni?

Az első nap még szoktam, de máris szerettem. Másnap már vágytam rá, most pedig élni is nehéz a beltér harmóniája nélkül. Csak akkor bizonytalanodom el egy kicsit, amikor nem a bőrkormányt, vagy a műanyag-krómbetétes, de bőrös váltót fogom. Miért kellett ide is berakni a már 207-esben is lefintorgott kapcsolókat? Miért van rettenet mennyiségű gomb?

Egy hét után is le kellett néznem a klíma gombjaira, és a vészvillogó "köszi" kapcsolóra (mert ezzel a szépséggel aztán mindenki beengedett). Amúgy mindent be lehet állítani az 1x1 centis gombrengeteggel. Lengéscsillapítót sport vagy automata fokozatba (amúgy majdnem mindegy), a kétzónás digitklímát bárhová, az ESP-t OFF állásba, a riasztót beltérvédelemmel együtt OFF-ba, a központi zárat ki-be és a koncertminőséget produkáló JBL hifit ki-be, de azt inkább tartsuk 'be' állásban. Bár csak egy CD-s, de olyan hangokat csikar ki magából, hogy Elton John sírva kergetné szét hangosító stábját, és tolná fel a színpadra a 407-est. A 10 hangszórós, mélynyomós egység 100 ezer jó magyar forint, de áldozzunk rá, megéri.

Forrás: [origo]

Természetesen a diszharmónia jegyében

A gomberdő ellenére egy kicsit feledékeny őnagysága! Hiába bökök a lengéscsillapító sport beállítására és az automata váltó sport üzemmódjára. Gyújtás le, és huss! Kezdhetem elölről a bökdösést. Lehet, hogy ez az előjáték része? A 2,7-es biturbómotorra gondolva elképzelhető, mert az maga az orgazmus!!!

Lágy sóhaj

Igen, orgazmus. Nem az a vad, kapualjban döngetős, hanem olyan előkészülős, meleg, lelkis, nyomatékos. De akkor is az! A hullámokban bekövetkező nyomaték-kitöréseket leginkább az automata sport állásában tudjuk előidézni. A kéj előidézése pedig roppant egyszerű: gomb bökdösődés, padlógáz, nagy levegő - mindkettőnk részéről -, egy lágy sóhaj a motor felpörgéséig, és durr. Fokozatonként tör ránk az élvezet, egyedül hatodikban fárad egy kicsit, így viszont tovább tart, ráadásul 190 környékén már érthető a nyafi.

Forrás: [origo]

A szép és a szörnyeteg

A harmadik 8,5 mp-es százas gyorsulás után megálltam, felcsaptam a motorháztetőt, honnan is ez a 440 Nm. És láss csodát, illetve semmit. Az egész műanyag és fém borítás alatt lapul, de csecse-becse fekete-ezüstben.