Hamiltonnál az előny az időmérő előtt
2016. április 30. 10:41
Nem valószínű, hogy Oroszországban ki lehetne szorítani az első rajtsorból a Mercedest, ugyanis az utolsó edzésen is magabiztosan szerezte meg az első két helyet Lewis Hamilton és Nico Rosberg. Csupán ők tudtak beférkőzni az 1:36-os tartományba, és kettejük különmeccséből a brit jött ki győztesen, miután az utolsó percben 68 ezreddel jobb kört futott csapattársánál.
Sokáig Rosbergé volt az 1. hely a hihetetlenül tartós szuperlágy gumikon, de a legutolsó kísérletével végül Hamilton futotta meg a legjobb kört. Közös volt a két mercedeses edzésében, hogy mindketten elrontották egyszer a 13-as kanyar féktávját, s kirongyoltak a bukótérbe. Itt egyébként mások is többször hibáztak. Hamilton az első két szektorban, Rosberg a harmadikban volt a leggyorsabb.
A Ferrarik zavartalan edzést teljesítve Sebastian Vettel-Kimi Räikkönen sorrendben foglalták el a 3. és 4. helyet.
A német pilóta a gyakorlás első felében lenyomott egy 20 körös versenyszimulációt,
miután péntek délután sok időt vesztett egy elektromos hibából kifolyólag, és összességében ő volt a legszorgalmasabb a szombati tréningen.
Sűrű a mezőny
A Williamseket nagyjából két tized választotta el Raikkönen Ferrarijától, s körülbelül ugyanennyivel előzték meg az őket üldöző bolyt, amelyben a jelek szerint hátraesett a Red Bull. A 7. hely Max Verstappené, a 8. Jenson Buttoné, a 9. Carlos Sainzé lett, vagyis a Toro Rosso és a McLaren az időmérőn bizakodhat a Q3-as részvételben.
Daniel Ricciardónak és Danyiil Kvjatnak Sergio Pérezt sem sikerült megelőznie, s kettejük közé Fernando Alonso is befurakodott a másik McLarennel. Hátrébb meglehetősen szoros volt a mezőny, a 14. Nico Hülkenbergtől az utolsó, 22. Felipe Nasr-ig mindenki 1:39-es kört jegyzett, ezért a Q2-ért zajló versenyfutás is izgalmasnak ígérkezik.
Az FIA egyébként értesítette a versenyzőket, hogy
aki hibázik a 2-es kanyarnál, és a rázókő mögötti hurkán kívül fordul el, az csak a bukótérben távolabb elhelyezett műanyag táblát balról megkerülve térhet vissza a pályára a 3-as kanyarnál.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük kedves Olvasóinkat az Orosz Nagydíj szombati szabadedzéséről készített tudósításunkban! Az egyórás, utolsó tréning borús időben veszi kezdetét Szocsiban, magyar idő szerint 11 órától. Tegnap is hasonló körülmények között indult a nap.
A két éve debütáló szocsi pálya felülete még nagyon sima, és a hűvös időben még a puhább gumikat is borzasztó nehéz felmelegíteni rajta. Emiatt pénteken nagyon sok kicsúszás történt.
Nyilván szeretnének megküzdeni a Mercedesszel a győzelemért, de a pénteki hosszú etapok alapján nehéz dolguk lesz, és ha nem vigyáznak, a Williamsszel is meggyűlhet a bajuk. A Mercedes eddig mindkét szabadedzést behúzta.
A kínai, rajtnál bekövetkezett ütközésétől megsérült a váltója, amit ki kellett cserélni, ez pedig automatikusan öt rajthelyes büntetéssel jár. Egy elektromos hiba miatt Vettel a délutáni edzésen sem tudott végigmenni, szóval megint nincs tiszta hétvégéje.
A Sauber pilótája új vázat kapott, hátha végre kikúrálják a problémáit, de azzal sem érezte komfortosan magát. A fékekkel továbbra is kínlódik.
A Renault brit versenyzőjének állása egyes források szerint veszélyben van, és a pilóta a pénteki nap után aggályát fejezte ki amiatt, hogy továbbra is küszködik a beállításokkal. Kóros túlkormányzottság sújtja.
A levegő 16, az aszfalt 32 fokos e pillanatban. A versenyzők már elfoglalták helyüket a volán mögött.
Szállingóznak ki a versenyzők, Vettel a szuperlágy gumikon nyit. Többen kihasználják a lehetőséget, hogy végrehajtsanak egy próbarajtot.
Red Bullján nincsenek kerekek, nem tudni, hogy a csapat csak kivár, hogy valamilyen műszaki problémával küzdenek.
A Williamsek és Magnussen is a legkeményebb keveréken lépett pályára - ebből a fajtából a Manort leszámítva minden csapat csupán egyetlen garnitúrát rendelt. Várható volt, hogy a versenyen nem nagyon fog szerephez jutni.
Palmert, Ericssont, Verstappent és Sainzot megelőzve elfoglalja az 1. helyet a szuperlágyakon. Tegnap egy másodperccel jobbat ért el a mostani 1:40.279-nél.
1:39.151 a mexikóitól, ami eddigi csúcsa a hétvégén. Ezzel az 1. helyre ugrott, Sainzot megelőzve.
A 4-es kanyarnál rövid időn belül Verstappen és az egyik Renault is lesodródott. Vettel jobban megtankolva köröz, a szuperlágy gumikon egyelrőe a 7. helyet foglalja el - bizonyára a tegnapra szánt program egy részét végzi most.
Úgy látszik, a 13-as kanyarnál forgott meg. Némi szenvedés után vissza tudott térni a pályára a fal mellől. VSC-fázist rendeltek el.
A visszajátszásból kiderült, hogy Pérez valamiért nem tudott elfordulni a jobbosban, s miután kieresztette a Force Indiát a bukótérbe, egyszerűen nem volt elegendő a kormányszöge ahhoz, hogy visszaforduljon.
1:38.895-öt futott nemrég, mögötte Pérez, Sainz, Verstappen, Hülkenberg, Nasr, Wehrlein, Haryanto, Vettel és Palmer a sorrend. Hamilton, Rosberg és Räikkönen közben megjelent a pályán.
Ő tolatással oldotta meg a kijutást az éles jobbos bukóteréből. A német a szuperlágy gumikon köröz, Räikkönen a lágyakon.
A címvédő 1:38.217-et ment a szuperlágy Pirelliken. Räikkönen a 3. helyre sorolt be az egy fokkal keményebb keveréken, őt Kvjat követi most.
Bement 1:38 alá, majdnem fél másodperccel volt gyorsabb Hamiltonnál. Mindegyik szektorban övé a legjobb részidő.
Vitte az összes szektort, és 1:37.325-re javított. Közben Grosjean szintén hibázott a 13-as kanyar féktávján.
Massa úgy jött be 4.-nek Ricciardo elé, hogy a kör végén több autót utolért, köztük csapattársát is, aki most a 6. helyet foglalja el.
A zűrös 13-as fordulónál fékezett füstölőset, s csúszott ki a bukótérbe. Most a 2. helyen tanyázik, mert Rosberg (1:37.224) az előbb 1 tizeddel maga mögé utasította.
Rosberg, Hamilton és Räikkönen tart egy kis pihenőt. Massa, Ricciardo, Bottas, Kvjat, Pérez, Sainz, Button a sorrend mögöttük, Vettel 22.
20 kört nyomott le a szimuláció keretében, tájékoztatott a Ferrari. Bő 20 perce maradt, hogy az időmérőre is tudjon készülni.
Csak Pérez, Sainz és Wehrlein köröz pillanatnyilag. A többiek a garázsba vonultak, sok autón változtatnak a beállításokon.
Lehet, hogy az időmérőn is többen ezt a taktikát követik majd, hogy a gumikat az üzemi tartományba tornázzák. A Williamsek és a Red Bullok is kidugták az orrukat a garázsból.
A Ferrari szerelője nem figyelt eléggé, és azt mutatta Vettelnek, hogy kijöhet a garázsból. A német azonban időben reagált, és lefékezett a balról érkező Mercedes előtt.
Több kisebb hibát is elkövetett, így nem javított korábbi legjobbján. Meglátjuk, meg tudja-e tartani az 1. helyet...
A Mercedesektől több mint 8 tizedet kapott, de első kísérletre a Williamseket sem tudta megelőzni. Kevesebb, mint 10 perc maradt hátra az edzésből.
1:36.783-ra gyorsult, de mindjárt kiderül, mire képes Hamilton. Räikkönen a szuperlágy gumin feljön 3.-nak, de majdnem 1 másodperc a hátránya Rosbergtől.
Az idején igen, de 170 ezreddel még mindig lassabb csapattársánál. Räikkönen, Massa, Bottas, Vettel, Sainz, Ricciardo, Pérez, Kvjat jön utána.
Csak 224 ezreddel maradt el Rosberg idejétől, ez nem rossz. Ricciardo kicsúszott a célegyenes végén, ami megzavarta Hamiltont, és a brit is a bukótérben fordult el.
A szuperlágy gumik tényleg jól bírják a strapát Szocsiban, Rosberg már 1:36.471-nél jár. Hamiltonnal szemben most közel fél másodperc az előnye, majd a két Ferrari és a két Williams következik. Button felugrott a 7. helyre, a McLaren tényleg erősnek tűnik önmagához képest.
68 ezreddel bevágott Rosberg elé az 1. helyre (1:36.403), erre már nem lesz válasza Rosbergnek.
Az eredmények alapján Mercedes-Ferrari-Williams sorrend rajzolódott ki, mögöttük a Red Bullnak a Toro Rossóval és a McLarennel is meggyűlhet a baja. Köszönjük a figyelmet, hamarosan bővítjük a cikket az eredményekkel és a részletes összefoglalóval!