A Volkswagen meghúzza a nadrágszíjat

Diesel VW VOLKSWAGEN TDI USA exhaust SQUARE FORMAT A view of a car exhaust of a VW Tiguan TDI car model in Kaufbeuren, Germany, 21 September 2015. Volkswagen's shares plunged on 21 September 2015 after US environmental protection authorities threatened to
A laboratórium nem az országút
Vágólapra másolva!
A Volkswagen évi egymilliárd eurót akar megtakarítani a dízelbotrány miatt. Minden nem létfontosságú beruházást leállít vagy elhalaszt a német cég. A dízelmotorok gyártásában más technológiát fognak használni, és a jövőben a hibrid hajtásra koncentrálnak majd.
Vágólapra másolva!

A Volkswagen német autógyártó vállalat azt tervezi, hogy felgyorsítja a költségek csökkentését célzó programját, és éves szinten egymilliárd euróval mérsékli befektetéseit a dízelbotránnyal kapcsolatos, előre nem látható kiadások miatt.

Felülvizsgálják a stratégiát

Herbert Diess, a Volkswagen márkaigazgatója október 13-án, kedden kiadott közleményében jelezte azt is, hogy felülvizsgálják a dízelmotorral működő járművek gyártására vonatkozó stratégiát.

A VW évi egymilliárd eurót akar megspórolni Forrás: AFP/DPA/Karl-Josef Hildenbrand

Modellváltás jön

A jövőben azt a technológiát használják majd az európai és az amerikai piacokra szánt dízelautók esetében is, amelyben Adblue adalékanyagot, karbamid oldatot fecskendeznek be a szelektív katalizátorba (SCR) a károsanyag-kibocsátás csökkentésének céljából. Diess úgy fogalmazott, hogy "lehető leggyorsabban" végrehajtják a modellváltást.

Csak az marad, ami létfontosságú

A Volkswagen-csoport már az előző héten közölte, hogy a dízelbotrány miatt felülvizsgálják az összes tervezett beruházást, és tovább szigorítják a már korábban elindított költségcsökkentési programot.

A nem létfontosságú beruházásokat mind törlik vagy elhalasztják,

és a botrány miatt kialakult új helyzethez igazítják az előző vezérigazgató, Martin Winterkorn idején elindított hatékonyságnövelő, költségcsökkentő programot.

A hibridekre összpontosítanak

A Volkswagen a jövőben a hibrid járművek fejlesztésére akar összpontosítani, emellett

egységesíti az elektromos személyautók és haszonjárművek gyártását.

A luxusszedán Phaeotont, amelynek jövője bizonytalanná vált a botrány kirobbanása után, teljes egészében elektromos autóvá alakítják át, és a vállalat vezető márkája lesz a következő évtizedben.

A Handelsblatt német napilap kedden azt írta a vállalat berkeiből származó információkra hivatkozva, hogy a Volkswagen évente hárommilliárd eurót akar megtakarítani a beszállítói révén.