Egymilliárd dollárért vesznek a kínaiak egy karaoke alkalmazást

2017.11.10. 15:33

A világ techvállalatai elég sűrűn vásárolnak fel egy ígéretes startupot felfoghatatlan összegért. A cégek sok mindenben láttak már fantáziát, azonban most egy kínai vállalat sokkoló tranzakcióval lepte meg a pénzügyi világot. A kínai Bytedance 1 milliárd dollárért vette meg a tinédzserek között népszerű playback alkalmazást.

A pekingi székhelyű Bytedance 1 milliárd dollárért vásárolta meg a tinédzserek és ikrek között felkapott Musical.ly alkalmazást – írja a Wall Street Journal.

Ez átszámolva 270 milliárd forint.

Viszonyításképp érdemes megemlíteni, hogy a legértékesebb magyar vállalat a Forbes szerint a Videoton, amely 212,2 milliárd forintot ér.

Mi az a Musical.ly?

Egy olyan alkalmazás, amely segítségével bárki kedvére forgathat videóklipeket. A zene adott, elég a mobil kameráján keresztül rátátogni az adott számra, és már kész is a saját videó. Az applikációnak havi 60 millió felhasználója van.

Az alkalmazás mindössze hároméves, a harmincas éveiben járó Alex Csu és Lujü Jang alapította, miután rájöttek arra, hogy a Youtube-on terjedőplayback videók készítését meg lehet könnyíteni egy alkalmazással.

Az ötlet bevált, az app jellemzően a tinédzserek körében népszerű, akik köréből már ki is kerültek az első Musical.ly sztárok.

A felhasználóknak már saját nevük is van, Musersnek (music+ User) hívják magukat.

A legnépszerűbb musereknek már milliós követőtáboruk van.

Lena and Lisa az egyik legnépszerűbb páros a Music.lynél, összesen 10,4 millió követőjük van

Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Christian Charisius

A hivatalos vételi ár egyelőre nem ismert, az biztos, hogy 800 millió és 1 milliárd dollár között van. A tranzakcióval a vállalat cégértéke megduplázódik.

A vásárló fél, a Bytedance arról híres, hogy személyre szabott híreket kínál a felhasználóinak a Toutiao alkalmazáson keresztül.

A Bytedance most azt tervezi, hogy magába olvasztja az alkalmazást.
A Bytedance így kívánja népszerűsíteni globális szinten a Toutiaót, mert a cég eddig még nem ért el áttörést a kínai piacon kívül.

A cég állítása szerint már most 120 millió napi felhasználójuk van,

és ők átlagosan 74 percet töltenek a hírgyűjtő platformon.

A tranzakció várhatóan november végéig befejeződik. Ez azért is fontos, mert így az alkalmazással olyan partnerek is átkerülnek a Bytedance-hez, mint az MTV, vagy az NBC Universal, amelyek többek között a jogtiszta zenéket biztosítják az applikációnak.