Szócska negyed óránál húzza meg a határt a mentőknek

Vágólapra másolva!
Hamarosan 178 új mentőautót kap az Országos Mentőszolgálat, több mint húsz mentőállomás épül, hatvanat pedig felújítanak - jelentette be Szócska Miklós egészségügyi államtitkár kedden Kistarcsán. Azt ígérte, ennek köszönhetően az ország 90 százalékán 15 percen belül megérkeznek majd a mentők a megadott címre.
Vágólapra másolva!

Szócska Miklós a közbeszerzési eljáráson nyertes finn cég, a Profile Vehicles Oy kistarcsai gyáregységében azt ígérte, hogy 2014. augusztus végéig 178 új mentőautót kap az Országos Mentőszolgálat. Az uniós szabványoknak megfelelő mentőautókat gyártó cégcsoporttal októberben aláírt szerződés szerint december elején kezdik összeszerelni a Volkswagen és Mercedes típusú járműveket, amelyek folyamatosan kerülnek majd a mentőállomásokra.

Úgynevezett B típusú mentő-, illetve C típusú eset-rohamkocsik kerülnek ki a kistarcsai gyáregységből, később pedig 22 mentő orvoskocsit is forgalomba helyeznek. Az államtitkár felidézte, sajnálatos, hogy 2008 januárjától a kormányváltásig szünetelt az új mentőautók beszerzése, pedig már 2007-ben le lehetett volna hívni az e célra rendelkezésre álló uniós forrást.

Az összeszerelését végző kistarcsai üzemben 70 új munkahelyet teremtettek, a felvett dolgozók közül 66-an korábban munkanélküliek voltak - hangsúlyozta Szócska Miklós. Mint az a sajtótájékoztatón kiderült: a Sürgősségi ellátás fejlesztése - mentés, légi mentés elnevezésű konstrukcióhoz 11,5 milliárd forint áll rendelkezésre, ennek mintegy harmadát költik új mentőautók beszerzésére.

Burány Béla, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója azt mondta, hogy a 15 percen belüli kiérkezést jelenleg az ország területének 78 százalékán tudják biztosítani, a gépkocsipark bővülésével, mentőállomások építésével és felújításával, valamint a mentésirányítás fejlesztésével ez az arány 90 százalékra nő.

László Endre Márton, a Profile Vehicles Oy magyar leányvállalatának vezetője megígérte, hogy márciusára 32 új mentőautó biztosan hazai szolgálatba állhat. Az 1982-ben alapított finn gyárról pedig elmondta, hogy járműveikből Szaúd-Arábiába, Kuvaitba és Kínába is szállítanak. A magyar mentőállomásokra kerülő kocsik előnyei között említette a világszínvonalú betegteret, a magas szintű műszerezettséget, a szélvédő mögötti biztonsági kamerát, illetve a járművekben tartózkodókat az esetleges baleseteknél is védő stabil felépítményt említette.