Mikor Fekete György, az MMA elnöke értékelte az elmúlt évet a közgyűlésen, az eredmények és feladatok közt a következőket említette:
A kitűzött célokra minden bizonnyal meg is lesz az anyagi keret, hiszen, ahogy az Origo is hírt adott róla, 2016-ban csaknem másfél milliárd forinttal nő az akadémia állami támogatása.
Az idei 5,26 milliárd után jövőre 201 6,63 milliárd forintos állami támogatást kap a testület.
A Műcsarnok nem csak a szükséges felújítás miatt került szóba a közgyűlésen. Aknay János Kossuth-díjas festőművész, az MMA rendes tagja, a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének elnöke szóvá tette, hogy az intézményben látható Itt és most című kiállítás, amely az MMA által elindított Nemzeti Szalon sorozatba illeszkedik, valójában
nem szalon, hanem kurátori tárlat és nem egyeztethető össze az akadémia szellemiségével.
Véleménye szerint a kiállítás megsértette a magyar képzőművészek többségét, köztük neves alkotókat, a nemzet művészeit, akadémikusokat, vidéken és határon túl élő, jelentős munkásságot felmutató kollégákat, akiket
nem hívott meg a szerinte "tájékozatlan és felkészületlen" kurátor.
A tárlat nem a valós és reális képet mutatja a kortárs képzőművészet helyzetéről - hangsúlyozta, majd hozzátette: egy szakmai kiállítás esetében elvárható lenne, hogy szélesre tárva a kapukat, a magyar képzőművészet széles spektrumát mutassák be a közönségnek.
Az MMA elnöke erre reagálva kifejtette: a Nemzeti Szalon az akadémia alaptevékenységébe tartozik, a kormánnyal való 5 éves megállapodás eredménye. Fekete György szerint megadták a Műcsarnoknak azt a szabadságot, amely megilleti, hiszen ezzel a feltétellel kapták meg a kiállítóhelyet. Hozzáfűzte: a kiállítással kapcsolatban az MMA képzőművészeti tagozatának testülete konzultált a rendezőkkel.
Dávid Katalin Széchenyi-díjas művészettörténész hangsúlyozta:
nem lehet elvonni a jogot a kurátortól, hogy a saját tudományos elképzelése, lelkiismerete szerint rendezzen meg egy tárlatot
és nem hangozhat el az, hogy a kurátornak nincs joga a saját koncepciója szerint dolgozni. A kiállítás tetszhet a nézőnek vagy nem tetszhet, egyetérthet vele vagy nem, de olyan tárlat nem volt és nem lesz, ami minden szempontnak megfelel.